Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Baba Buduje

wpisy na blogu

Projekt kuchni

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-05-11
wyślij wiadomość

Bycie inwestorem wymaga dużej koorydnacji uwagi na bardzo wielu frontach:)


Z postępów dnia dzisiejszego: elektryk zakończył kucie ścian pod wszystkie puszki i zaczął rozprowadzanie okablowania.

Z kolei samotnej dzielnej inwestorce udało się dzisiaj:

1.) wynegocjować cenę wykonania elewacji (ocieplenie 20 cm + tynk silikatowy Kabe) ze wstępnych miażdżących portfel coraz bardziej biednego inwestora 135 zł netto/m2 do znacznie milej słyszanych 110 zł brutto / m2 i zarezerwowała termin wykonania tego zlecenia na początek października. Oszczędność na moich 240 m2: 8590 pln brutto. (Chyba dobry zarobek jak na 1 dzień?)

2.) rozejrzeć się wstępnie po rynku desek tarasowych (modrzew syberyjski w cenie 125 pln netto/m2 z montażem opcjonalnie dobrej jakości kompozyt 120 pln netto /m2 z montażem) i rozesłać zapytanie ofertowe do 4 innych lokalnych firm.

3.) umówić z projektantem podwykonawcą Zakładu Gazowniczego na późnopopołudniowe spotkanie w sprawie projektu skrzynki gazowej (w sumie tutaj jestem pozytywnie zaskoczona tempem działania PGNiG, bo termin realizacji przyłącza mają do końca październkia, a tu już w połowie maja wzięli się do roboty)

4.) najważniejsze: wyłonić z 3 potencjalnych oferentów wykonawcę kuchni (fronty lakierowane wysoki połysk grupa I, blaty dobrej jakości laminat, okucia Blumm z dożywotnią gwarancją.

Przy okazji dowiedziałam się, że w myśl definicji kodeksu cywilnego w naszym pięknym kraju dożywotnia gwarancja nie trwa dożywotnio , a jedynie 25 lat :)

Cena bez sprzętu: 13.700 pln brutto - czyli sukces, bo zmieszczę się w przyjętym budżecie 15.000 na meble!!!:)


Jutro wkracza firma meblarska na pomiar kuchni - może to nieco śmieszne, bo 3 tygodnie temu zszedł z pola boju wykonawca stanu surowego otwartego, ale elektrykowi pilnie potrzebny jest pełny schemat rozmieszczenia punktów, więc postanowiłam w szybkim tempie popchnąć temat. 

Dziś klepnęliśmy wstępny projekt. W kuchni o powierzchni 9,5 m2 nie ma wielkich szaleństw. Moje cele były takie: ergonomiczność, optyczna lekkości i nowoczesny design. Przy napiętym życiu zawodowym, czas na gotowanie jest  głównie tylko w soboty. W tygodniu najczęściej żywienie na mieście.


blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


23Komentarze
Data dodania: 2016-05-11 17:34:15
Karolino, jak poszedł montaż okien? Bo u mnie ten dzień już jutro nadchodzi i mam lekkiego stresa. Dosłownie aż brzuch boli jak o tym pomyślę. Pozdrawiam!
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-11 19:51:54
Hej Annettko, Filplast zleca montaże okien 13 zewnętrznym firmom. Mnie się trafiła bardzo profesjonalna, szybka i rzetelna brygada pod wodzą Pana Mirka z wieloletnim doświadczeniem w montażu stolarki. Z montażu jestem zadowolona. Nie jestem zadowolona, że był to montaż częściowy, gdyż nie dotarły wszystkie okna. Według zapewnień biura handlowego, najważniejsze HSy mam mieć montowane we wtorek 16 maja. Okna są bardzo ładne, dziś sąsiadka zapytała: Ty masz drewniane okna?:) Pozdrawiam i nie ma się czego bać:)
odpowiedz
Odpowiedź do annettka
Data dodania: 2016-05-11 20:54:56
No to i mnie pocieszylas i nie :) Zobaczymy jutro jak to będzie! Wstaw jakieś fotki. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-05-11 21:03:07
Ależ wstawiłam i fotki, i nawet cały wpis poświęcony oknom:) http://www.albatros2.mojabudowa.pl/?id=205066 Trzeba uważnie czytać mojego bloga;)
odpowiedz
Odpowiedź do annettka
asmat  
Data dodania: 2016-05-11 19:16:33
Nie byłoby wygodniej słupek z piekarnikiem przenieść w miejsce płyty i okapu, a płytę i okap w miejsce słupka? Myślę, że lepiej by wyglądała ściana na której jest lodówka gdyby była cała w wysokiej zabudowie
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-11 19:55:16
Kurcze, a miałam nadzieję, że wszyscy będą mi (i projektantowi) gratulować rewelacyjnego projektu;) Może i masz rację:) Generalnie chciałam wysoką zabudowę czyli tzw komin meblowy mieć po prawej stronie (tam gdzie piekarnik), jednak wielkość (a właściwie małość) ściany nie pozwoliła na zbyt okazałą zabudowę.
odpowiedz
Odpowiedź do asmat
virginka
Data dodania: 2016-05-11 19:47:28
Też polecam wysoką zabudowę na jedną stronę, sama teraz tak mam. Jest to też dość ergonomiczne: lodówka, trochę blatu, zlewozmywak a później dopiero płyta z okapem. Dzięki zakończeniu prawej strony płytą kuchnia będzie się wydawała przestronniejsza :-) pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-11 20:01:00
Dla zaspokojenia swej ciekawości poproszę salon kuchni o ponowną wizualizację:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
pomidorowka2
Data dodania: 2016-05-12 09:20:27
13,700 na taka mala kuchnie to sporo moim zdaniem.
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-12 11:59:41
Dla porównania robiłam wyceny tej samej zabudowy w Halupczok Meble : 29.000 pln, Meble Rust: 23.800 pln .... Już umowa podpisana, zaliczka wpłacona, więc po herbacie.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
beciacz
Data dodania: 2016-05-12 11:41:00
Chyba o wiele lepiej tak jak piszą zrobić jedną wysoka zabudowę po lewej a pod oknem i po prawej tylko dolne szafki (kuchnia będzie optycznie większa). Ja tak właśnie mam. A co do ceny to z tego co widać masz mało szuflad (chyba , że chowane w szafkach) to chyba trochę drogo.
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-12 12:01:00
Blat straciłby na funkcjonalności... Zostaje tak jak w projekcie. Rozważam jedynie pociągnięcie górnych szafek do samego sufitu.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
beciacz
Data dodania: 2016-05-12 11:42:54
A nie szkoda Ci miejsca na taką dużą lodówkę?
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-12 12:02:38
Lodówka duża być musi:) 320 l pojemność lodówki i 180 l pojemność zamrażalnika. Gdzieś trzeba trzymać zapasy żarełka, a już nie będę mieszkała w mieście, a pod miastem i zaopatrzyć się trzeba na cały tydzień.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
matig1  
Data dodania: 2016-05-12 14:10:14
Tak jak poprzednicy uważam, że o wiele lepiej wizualnie wygląda cała jedna strona w zabudowie. Tak też sama mam, użytkuje i jest to dla mnie optymalne ustawienie. co do rozmiaru lodówki to jak najbardziej jestem za side by side. Również ją mam i na pewno ponownie bym się na taką zdecydowała. Co do ceny to myślę, że drogo, ale też wiem, że jest to zależne od regionu, firmy, która wykonuje.
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-12 14:35:54
To mi się posypały na głowę gromy:) Klamka zapadała. Gniazdka już wykute, nawet kable rozprowadzone pod sprzęt wg projektu powyżej...
odpowiedz
Odpowiedź do matig1
marzenas-k1
Data dodania: 2016-05-12 17:29:44
hej:) Jeszcze nic nie stracone. Na tym etapie wszystko można zmienić, te gniazdka to nie problem. Lodówkę możesz zmieścić w przejściu za ścianką - po prawej stronie. Kto zna ten projekt ten wie, że do kuchni wchodzić można od frontu lub za ścianką przy łazience - przejście ma 90 cm. Idealnie na taką lodówkę. Przejście to nie wiele wnosi, chyba że planujesz mieć gości non stop i chcesz przemykać z zakupami za ścianką. Jednak wg mnie przy tak niewielkiej kuchni każde miejsce jest cenne. Ja robię wysoką zabudowę po prawej stronie. Lodówka zabudowana i cała reszta do samej góry. Zwróć uwagę na to że masz bardzo mało blatu teraz, zrobić cokolwiek przy kuchence to masakra. Po za tym lodówka na lewej stronie przy takim fajnym oknie plus stół to za dużo i 'zwaliście'. Lepiej by wyglądały tam lekkie szafki wiszące, coś ozdobnego na ścianie, jakiś niewielki zakręcony blat z lampą wiszącą. Wszystko to optycznie powiększy całą tą przestrzeń. Wiem co mówię bo od 12 lat zajmuję się projektowaniem a o tej kuchni myślę od 4 miesięcy :) Nie jest za późno na przesunięcie gniazdek, jak masz obiekcje to zmień to, bo żyć będziesz tam ładnych parę lat. Mam gdzieś to rozrysowane z wizualizacją w kresce więc mogę Ci przesłać. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-12 18:11:44
Hej Marzenko ! Wstałam dziś o 4.30 i zbyt idealnie nie funkcjonuję... W kwestii stropodachu mądrze prawiłaś, w kwestii kuchni też pewnie jest tak samo. Poproszę szkic. Gniazdka musiałam szybko wytyczyć, bo stał nade mną elektryk i od poniedziałku jak refren zadawał pytanie : Czy jest już kuchnia? Czy jest już kuchnia? Więc przyparta jego pytaniami pogoniłam firmę meblarską i tak w tydzień narodził się ten oto projekt. Dużo szafek nie jest mi potrzebnych. Mieszkać będziemy tylko we dwie. W tygodniu z braku czasu nie gotujemy. A to przejście do kuchni mi się podoba w takim kształcie jak jest, czyli bez zastawienia gratami:) Jego funkcją jest dyskretna komunikacja. Tak trochę dziwnie byłoby taszczyć toboły z zakupami przez salon. Takie moje indywidualne odczucie:) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
marzenas-k1
Data dodania: 2016-05-12 19:14:29
Hej:) ścianka by została a plecy lodówki kończyłyby się przy drzwiach łazienki. Łazienka, tak jak teraz by była osłonięta tą ścianką - uważam że to świetne rozwiązanie w tym projekcie. Przejście też mnie kusiło ale opcja większej ilości blatu kusi mnie bardziej. U Ciebie wystarczyłoby przerzucić lodówkę, piekarnik by był tam gdzie jest i wyobraź sobie, że w miejscu obecnej lodówki masz nawet ok 1,5m szafek dolnych i blatu a nawet mini barek. Przy tym oknie naprawdę nie ma dużo miejsca a będziesz tam zmywać, gotować, rozkładać zakupy, robić kanapki, zbierać brudne szklanki, trzymać czajnik na herbatę i inne rzeczy. Wiem, że żyje się teraz szybko ale kuchnia to kuchnia, funkcjonalna być musi. Z drugiej strony masz już dom a nie mieszkanko. Można drugą lodówkę czy zamrażalkę na zapasy postawić w garażu lub kotłowni a w kuchni mieć coś mniejszego. Mi elektryk też truł - jak ja później nie lubię przerabiać kuchni itd. Ale jak nam jeden włącznik w holu wyszedł nie po tej stronie co trzeba to sam mówił - żaden inny moment na budowie nie będzie lepszy na zmiany niż ten (a miałam już tynk:/). Studio kuchenne jeszcze długo nie weźmie się do pracy - wymiary na gotowo ściągną dopiero po gładziach i u nich możesz jeszcze coś korygować. Pomyśl. Rysunki mam na innym komp., wyśle wieczorem. Pozdrawiam! A balkony się już wykańczają - też wyślę zdjęcia:)
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-05-14 10:15:43
Hej Marzenko! Po bardzo, bardzo zabieganym tygodniu znalazłam wreszcie chwilę na odpisanie... Pod względem praktyczności bezsprzecznie masz rację. Przestawienie lodówki w boczne przejście na pewno jest ciekawym rozwiązaniem, generującym i dodatkowe miejsce do pracy i optyczne powiększenie powierzchni kuchni. Jednakże domyślam się, że w przejściu od strony kuchni nie jest pociągnięta ścianka, więc wchodząc do łazienki czy schodząc ze schodów widzimy - że się tak wyrażę: bebechy lodówki, a one do cudów urody nie należą... Około Bożego Narodzenia, jeszcze na etapie adaptacji architektonicznej rozważałam zastosowanie takiego myka: zabudowujemy przejście do kuchni, nie robimy projektowo przedniej ścianki działowej łazienki - tę będzie stanowić kawałek ścianki, który według pierwotnego projektu odgradza to przejście od salonu, drzwi do łazienki robimy vis a vis schodów. W ten oto sposób zyskujemy 2 korzyści: 1.) dolna łazienka powiększa się do ponad 4 m2, 2.) wydłuża nam się kuchnia i mamy więcej przestrzeni do zagospodarowania na mebelki. Jednakże nie ma nic za darmo - tracimy to fajne dyskretne przejście do kuchni:( Rozważałam zastosowanie takiej adaptacji projektu, lecz bardzo krótko... Kurcze, to przejście, ma w sobie swoisty urok i nie chciałabym go pozbawiać... Mogę natomiast rozważyć możliwość rezygnacji z lodówki side by side na rzecz zyskania 30 cm blatu i dodatkowej górnej szafki. Jestem troszkę uparciuchem:) Jak mi się coś spodoba, to niełatwo mi o tym zapomnieć:) Chociaż lodówki side ... też mi się podobają;) Prześpię się z tą koncepcją... Pozdrówka i dziękuję za porady! Łatwiej się idzie przez życie przetartymi ścieżkami:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-05-13 11:20:52
Fakt, cena dość wysoka, ale jeśli będą to dobrej jakości materiały i super wykonanie to czasem warto więcej zapłacić i cieszyć się kuchnią na długie lata :) Powodzenia!
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-13 15:01:49
Dokładnie tak:) W mieszkaniu, w którym jeszcze mieszkam mam meble wykonane przez lokalnego rzemieślnika. Kupując je nie mieliśmy pieniędzy na dobrej jakości asortyment. Wybraliśmy jedne z najtańszych. Po roku poodchodziła okleina wokół piekarnia - stolarz początkowo twierdził, że to moja wina, bo piekę w zbyt wysokiej temperaturze:) Ale kiedy zagroziłam skierowaniem sprawy do sądu, wymienił wadliwe fronty w ramach gwarancji. W kolejnych latach zepsuły się zawiasy i amortyzatory. Stwierdziłam, że tym razem nieco dołożę do mebli i kupię bardziej pewny towar.
odpowiedz
Odpowiedź do warzeniaki
Data dodania: 2016-05-13 16:56:11
No właśnie - za dobre jakościowo materiały i porządne wykonanie trzeba zapłacić i później nie ma takich problemów ;)
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2

Ogranicznik przepięć

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-05-10
wyślij wiadomość

Dzień Doberek!


Z racji, iż w domeczku nie mam tradycyjnej odgromówki (raz: bo - w myśle prawa budowlanego - dla budynków o powierzchni do 500 m2 i wysokości do 15 m nie ma takiego wymogu, dwa: bo wykonawca dachu zapomniał rozprowadzić bednarkę) za namową pana elektryka oraz po konsultacjach z kierownikiem budowy rozważam wzbogacenie instalacji elektrycznej o antyprzepięciówkę.

Elektryk doradził pani inwestorce zamontowanie 4-biegunowego ogranicznika przepięć kombi B+C 4P, 5kA 280 V50-4-280 firmy OBO BETTERMANN, cena około 900,00 pln.


blog budowlany - mojabudowa.pl

Urządzenie w razie wyładowań atmosfertycznych zbiera ładunki i chroni domowe sprzęty elektryczne przed skutkami uderzeń pioruna.


Pytanko: Czy macie doświadczenia z tym modelem ?

oraz (ogólnie)

Czy inwestujecie w antyprzepięciówkę?

4Komentarze
luk143  
Data dodania: 2016-05-10 18:39:46
Ochronnik
To nie jest piorunochron. Nie chroni instalacji od uderzeń pioruna w dach. Chroni instalacje od przepieć przenoszonych od strony sieci. 900 to drogo Eaton można kupić za 650-700. A jak już inwestować w markę to polecam firmę Dehn.
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-10 19:34:48
Oczywiście, że to nie jest piorunochron:) Zdaję sobie z tego w pełni sprawę. Jednakże - w zależności od klasy - urządzenie pełni różne funkcje ochrony - także przed następstwami działania prądu piorunowego. Właściwości różnych typów urządzeń ograniczających oraz ich przeznaczenie w zależności od klasy próby jest następujące: - Klasa I - ochrona przed bezpośrednim oddziaływaniem części prądu piorunowego, przepięciami atmosferycznymi oraz przepięciami łączeniowymi, wyrównywanie potencjałów instalacji przewodzących wprowadzonych ich do obiektu. - Klasa II - ochrona przed przepięciami atmosferycznymi indukowanymi, przepięciami łączeniowymi lub przepięciami "przepuszczanymi" przez urządzenia ochrony przeciwprzepięciowej badane zgodnie z wymaganiami klasy I. - Klasa III - ochrona przed przepięciami atmosferycznymi indukowanymi, przepięciami łączeniowymi powstającymi w instalacji elektrycznej wewnątrz obiektu.
odpowiedz
Odpowiedź do luk143
luk143  
Data dodania: 2016-05-10 19:56:17
Ochronnik
Oczywiście montować ochronnik. Dobrze że wiemy jakie są klasy. Instaluje się go do ochrony instalacji od strony sieci. Czyli przepiecie powstaje w sieci np po uderzeniu pioruna w linię. Jeżeli teren wiejski gdzie linie zasilające są głównie na powietrzne to ma to sens. Jeśli w mieście gdzie linie mamy kablowe i zabezpieczenia w stacji od to tylko klasa 3.
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-14 10:24:45
Wynalazek zakupiony:) Zamontowany będzie razem z tablicą rozdzielczą.
odpowiedz
Odpowiedź do luk143

Pierwsze puszki i kabelki

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-05-09
wyślij wiadomość

Dżem dobry Bobki i Bobowie:)


Tell me why?
I don't like Mondays - dociekają odpowiedzi słowa piosneczki.

Samotna inwestorka nie zadaje światu filozoficznych pytań,

bo dzisiejszy poniedziałek zalicza do udanych:)


Rankiem stawił się na placu boju pan elektryk Łukasz.

Półtorej godziny omawiania szkicu instalacji, a na ścianie pojawiły się pierwsze puszki i kabelki, zaś etap budowy dziarsko wszedł w fazę instalacji:)


blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl



Firma ogrodzeniowa zwieńczyła dziś także swe 3-dniowe dzieło grodzenia posesji.

Od razu lepiej:) Bezpieczniej. Jak u siebie. I przynajmniej wiem, ile mnie czekało będzie koszenia:)

Korci mnie, aby tę wiekopomną chwilę upamiętnić posadzeniem pierwszego drzewka...


Widok na posiadłość ziemską z tylnego tarasu:

blog budowlany - mojabudowa.pl


Do dostarczenia pozostaje kolejny transport ziemi -  jakieś 60-80 ton...

Tym sposobem uzyskam podniesienie podmokłego terenu o około 30 cm.

Stąd programowy montaż prefabrykatów 15 cm powyżej gruntu.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Popołudniową porą udało się także dogadać cenę i termin prac z firmą tynkarską.

Tynkujemy Knaufem Diamanetm od 23 maja.


Zaś pojutrze zaprasza na spotkanie firma meblarska, będzie czekał projekt kuchni.

(Przyda się elektrykowi, bo jak na razie puszki montuje tam trochę po omacku.)


ODPUKAĆ W NIEMALOWANE problemów wielkich budowa nie stwarza, a moja rola sprowadza się głównie do zarządzania ludźmi i odhaczania ptaszków we wcześniej przyjętym planie:)



7Komentarze
Data dodania: 2016-05-09 19:09:58
Przychodzę z rewizytą :-) Planujemy te same tynki.Będę podglądać
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-10 05:46:11
Już nastawiam wodę na kawę i zapraszam częściej;) Trzymam kciuki aby wszystkim tynki wyszły idealnie:)
odpowiedz
Odpowiedź do beataimariusz
Data dodania: 2016-05-09 21:58:37
Koniecznie dajcie znać co sądzicie o tynkach Diamant bo też się nad nimi zastanawiamy ! :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-10 05:42:41
Będę dawać:) Pisałam szerzej o nich kilka wpisów wcześniej po mojej wizycie w domu pokazowym Knaufa. Były aksamitnie gładkie, a jednocześnie odporne na uszkodzenia. Są co prawda 2 zł droższe na m2 od innych gipsowo-cementowych, jednak finansowo i tak dają korzyści, bo nie trzeba kłaść na nie gładzi.
odpowiedz
Odpowiedź do domnaprowincjii
Data dodania: 2016-05-10 05:47:28
Podobno firma DOlina Nidy ma w swojej ofercie też wart uwagi tynk. Nazywa się Supra. Cenowo jest tańszy od Knaufa. Będę niebawem widziała, jak wygląda na ścianie.
odpowiedz
Odpowiedź do domnaprowincjii
Data dodania: 2016-05-09 22:13:54
też planujemy takie systemowe ogrodzenie, jak wygląda to cenowo np mb? :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-10 05:44:20
Co prawda dopiero dziś mam dostać fakturę, ale umawiałam się z wykonawcą na 87,00 pln brutto/1 m2. A ceny na rynku były bardzo różne.
odpowiedz
Odpowiedź do ananasek

Adaptacja projektu elektryki

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-05-08
wyślij wiadomość

Niedzielne popołudnie inwestorka poświęciła na przygotowanie adaptacji projektu instalacji elektrycznej.

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

Co prawda reguluje tę kwestię projekt ogólnobudowlany, jednakże nie omieszkałam skroić go według miary własnych potrzeb:)

Przeniosłam tablicę bezpieczników z wiatrołapu do garażu.

Aby uniknąć późniejszego prucia ścian, poszerzyłam elektrykę o inne instalacje : antentową, wideofonową, alarmową i sterowanie bramą oraz furtką.

Dodałam nowe punkty: głównie gniazdka, bo tych nigdy nie jest w domu za wiele.

Usunęłam kinkiety, bo średnio leżą w moim guście.

Dodałam oświetlenie zewnętrze.

W zakresie rozmieszczenia kontraktonów pozwolę sobie jutro na małą konsultację z firmą ochrony, gdyż nie jestem ekspertem od zabezpieczeń.


Jutro wejściem firmy elektrycznej mam nadzieję uroczyście otworzyć etap instalacji w naszym domku:)




2Komentarze
Data dodania: 2016-05-08 20:01:53
Tak, koniecznie dołóż te elementy instalacji o których wspomniałaś. Potem szkoda psuć ścian. Ja mam kupić pstryczki i nijak się nie mogę zmusić do ich zliczenia a przecież muszę podać panu w hurtowni jakieś przybliżone ilości tych zabawek :) Heeelp! Małżonek oczywiście umywa od tego ręce i na wszelki wypadek, unikając chaosu wykończeniowego wyjeżdża niebawem na misje zostawiając mnie z tym bajzlem :) Co prawda jego rola jest i tak tylko logistyczna (zawieź, podaj klucze itp) ale dobre i to he he :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-09 14:42:04
Wszystkie instalacje poleciłam wykonać Panu elektrykowi. O pstryczkach przypadkowo też z nim dziś rozmawiałam:) I też mnie po nie wysyła do hurtowni, bo ponoć ceny 50 % tego co w Castoramach czy Leroyach. Aga Opałkowa jest zaradna, nie z takimi wyzwaniami dawała sobie radę, z pewnością pstryczki wybierze idealne:)
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek

Przybyli ułani z okienkiem:)

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-05-07
wyślij wiadomość

Czekałam na nie jak na zbawienie...

Przypominałam się upierdliwie producentowi średnio 3 razy w tygodniu...

Wreszcie są (przynajmniej w większości).


Oto moje wyczekane łokienecka:


blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

W roli głównej wystąpiły okienka  Filplast na profilach Veka. Pakiet 3-szybowy. Okucia MacoMatic. Ciepła ramka. Ciepły parapet lub poszerzenia podprogowe. System rolet Aluprof ze sterowaniem elektrycznym. Silniki Nice TTGo. 


Automatyka wypróbowana na prowizorycznie spreparowanym zasilaniu.

Gra i buczy (to ostatnie nawet dosłownie).


A domek robi się coraz bardziej domowy:)

16Komentarze
Data dodania: 2016-05-07 13:37:44
OKNA
super sa Twoje okienka!!! ten winchester wyglada na zywo o wiele ladniej niz na stronie producenta. tez chce taki kolor ale maz wierci nosem, nie mam pojecia dlaczego bo kolor jest super :) ile kosztowaly Twoje okna? zastanawiam sie i szukam kosztow samych okien a oddzielnie kosztow samych rolet, strasznie chcialabym tez rolety ale nie wiem czy bedzie mnie na nie stac, niestety :( z oknami domek wyglada naprawde''domowo'' :) no i rewelacyjnie.
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-07 14:20:42
Dziękuję w imieniu okien:) A moim skromnym zdaniem winchester to jedyny ładny kolor z wzorników Veki i Schuco. Jest to ciepły, naturalny odcień drewna, neutralny i pasujący praktycznie do wszystkiego, ale nie nudny. Za okna z roletami zapłaciłam około 36.000 (z czego 17.000 za 2 okna typu HS, które mają dotrzeć niebawem). Kupuj winchester, a mąż niech wybiera wiertarkę czy śrubki. Kobiety lepiej znają się na kolorach;)
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
Data dodania: 2016-05-07 16:52:46
dzieki za poparcie :) bede sie upierala na winchesterze :) moze sie uda bo sa naprawde piekne. jeju HS-y tez mi sie marza, u mnie bylby jeden wiec koszt mniejszy. mysle ze w okna trzeba dobrze zainwestowac i wybrac madrze i takie jakie sie podobaja bo to cos co bedzie sluzylo przez lata.
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-05-07 13:52:03
Super! Gratulacje! Ciesze się razem z tobą! U nas mają być w czwartek. Mam nadzieje, ze będą. Pozdrawiam!
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-07 14:24:17
Czyli tym razem obędzie się bez wywożenia na taczce producenta;) Pan montażysta powiedział, że Filplast nie wyrabia z produkcją, bo codziennie 4 TIR-y okien wyjeżdżają do Niemiec - tam mają lepsze ceny za te same okna, więc krajowe zamówienia realizują z poślizgiem... Czekam na fotorelację:)
odpowiedz
Odpowiedź do annettka
Data dodania: 2016-05-07 14:35:23
Ja juz sama nie mogę się doczekać :) U cb wygląda fantastycznie!
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-05-07 15:46:28
okienka ładne i najważniejsze,że rolety chowają się całkiem w ścianie Wspomniałaś o cenie okien a czy możesz mi napisać ile ich było i jakie wymiary ?? Cena dość przystępna biorąc pod uwagę że masz 2 HS'y :) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-07 18:13:53
Wszystkich okien w domu mam 16, z czego połowa to dachowe. Specjalnie dla Ciebie sięgam do oferty:) W cenie 36.450 pln mieściły się okna+rolety: - kuchnia : 150 x 140 cm - jadalnia : HS VekaSlide 250 x 247 cm - salon : HS VekaSlide 250 x 247 cm - pokój gościnny: 145 x 140 cm - kotłownia: 90 x 80 cm - sypialnia: 100 x 215 cm - pracownia: 100 x 215 cm - pokój córki: 180 x 215 cm Automatykę do wszystkich rolet i ciepłą ramkę do wszystkich okien wydębiłam gratis jeszcze w ramach promocji zimowej;) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do domimika
Data dodania: 2016-05-08 23:21:46
dzięki za wyróżnienie :) hihih Jak będę brała okna to może poproszę cię o kilka negocjacyjnych wskazówek :) Biorąc pod uwagę ilość okien to cena nie jest wysoka Gratuluję kolejnego etapu
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-05-07 19:42:46
Super, że w końcu okienka, od razu domek nabierze innego, bardziej przytulnego wyglądu :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-08 06:52:17
Z każdym nowym elementem jest coraz bardziej domowy:) Za 2 tygodnie powinny pojawić się pierwsze tynki, wtedy ściany przestaną straszyć surowością pustaków:) Pozdrówka.
odpowiedz
Odpowiedź do albatrosik
beciacz
Data dodania: 2016-05-08 07:43:37
Okna super! Będziesz bardzo zadowolona z HSów - ja je uwielbiam. Okna to suuuper etap :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-08 11:42:00
W HS-ach zakochałam się od pierwszego wejrzenia ich w salonie okien:) Co prawda mogłabym mieć zwykłe tańsze o 10.000 zł okna przesuwno-uchylne na cienkim profilu, ale czego się nie robi dla miłości;)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-05-09 10:01:28
Gratulacje rozpoczęcia nowego etapu :) Mogę zapytać o wysokość skrzynki na rolety? Zastanawiam się o ile powiększyć otwory okienne żeby to jakoś wyglądało.. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2016-05-09 14:36:33
Dla rolet HS-ów dodawałam 21 cm na skrzynkę. Dla rolet pozostałych okien 17,5 cm. Ale nie martw się, to firma montująca okna powinna wiedzieć;) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do roleksik
Data dodania: 2016-05-11 22:12:54
Ale ja się domagam więcej fotek :)
odpowiedz
albatros2
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 505590
Komentarzy: 2169
Obserwują: 504
On-line: 9
Wpisów: 279 Galeria zdjęć: 1246
o nas
Jesteśmy rodziną niekonwencjonalną:) Ja, córka Pola i nasz kot dachowiec. W przededniu czterdziestki chciałabym mieć już nie mieszkanie, a dom na przedmieściach. Buduję heroicznie sama dla nas trojga, niczym Judyta Kozłowska w "Nigdy w życiu":)
Projekt ALBATROS 2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Nasze miejsce na Ziemi
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2021 kwiecień
2017 październik
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień

OBECNIE NA BLOGU
3 niezalogowanych użytkowników