Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Baba Buduje

wpisy na blogu

Drzwi wejściowe - klamka zapadła

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-03-29
wyślij wiadomość

Święta, święta i po świętach.


Przed Świętami zapadły decyzje w kwestii wyboru stolarki okiennej i bramy garażowej,

po Świętach, czyli dziś, finalnie klamka zapadła w zakresie drzwi:)


Mój (i z lektury blogów widzę, że nie tylko mój:)) wybór padł na drzwi stalowe marki Wikęd.


Pamiętam, kiedy pewnego dzionka pochwaliłam się znajomemu, że rozważam zakup drzwi stalowych, co skwitował  zdaniem: "Stalowe...? To ja co najwyżej do kotłowni bym się odważył zamontować..." :)


Pierwotnie przedmiotem moich zapatrywań był Hormann z linii TermoPlus lub TermoPro.

Niby na stronie Hormanna piszą, że to modele "w przystępnej cenie"... Jednakże jak dla mnie 10.800 (po rabatach) za drzwi to zbyt wysokie progi...


Rozpoczęłam więc analizowanie ofert innych producentów drzwi stalowych o dobrych parametrach termoizalocyjnych. KMT - tyle samo pozytywnych, co negatywnych komentarzy. DELTA - jak dla mnie mało atrakcyjne wzornictwo. WIKĘD - nie znalazłam żadnych negatywnych opinii, a 5-letni okres produkcji w razie ewentualnych problemów z jakością powinien już zrodzić krytykę (o ile byłyby podstawy do takowej), ponadto szeroka i wciąż poszerzająca się gama ciekawych wzorów, kolorów i możliwości indywidualnego komponowania finalnego wzoru.


Stanęło na wzorze 26 A z grupy Premium:

- kolor winchester

- ościeżnica Termo Prestige

- poszerzenia systemowe podprogowe likwidujące mostki termiczne pod ościeżnicą

- windstoper

- szeroka ramka inox z szybą przezroczystą

- pochwyt prostokątny 100 cm

- elektrozaczep z rolką

- automatyczne ryglowanie dolne + górne

- 6 bolców antywyważeniowych

- 2 doświetlami bocznymi po 40 cm (szyba przezroczysta) z każdej strony


Dziś fizycznie ten wzór zobaczyłam w salonie Budvar Centrum Opole. Jutro z rana pomiar, zaliczka i zlecenie produkcji.

Co do ceny - i sprzedający, i ja - zgodnie podzielamy zdanie, iż tak klarowną politykę cenową, jak ma Wikęd, powinna mieć każda firma. Pod adresem: http://wiked.pl/nowe-zamowienie sami kalkulujemy sobie potencjalne zamówienie. Nie każdy jednak wie o takiej możliwości i nie każdy sprzedawca o niej mówi. Pierwotnie trafiłam do jednego z dystrybutorów w Opolu, który drzwi wycenione na stronie producenta na kwotę 5400 pln netto chciał mi sprzedać z montażem za 8000 pln netto. W moim uznaniu montaż drzwi nie kosztuje 2600 netto... A każdy dystrybutor obok zarobku na montażu czerpie profity z marży dystrybucyjnej - co potwierdziłam dziś u regionalnego kierownika sprzedaży firmy Wikęd miłego Pana Bartłomieja.


Niestety są tacy sprzedawcy, którzy wychodzą z założenia, że jeżeli ktoś bierze ślub lub buduje dom, to trzeba go orżnąć ile się tylko da;)


Tak więc nie wierzymy w kit pociskany przez dystrybutora, że na http://wiked.pl/nowe-zamowienie mamy ceny dla dystrybutora, są to ceny dla klienta ostatecznego!

Finalnie (w trzecim z odwiedzonych salonów drzwi) uzyskałam cenę: 6400 pln brutto.

Przełom kwietnia i maja powinny (wraz z oknami i bramą) 

zagościć już w moim domku:)

A w winchestrzerze wyglądają mniej kotłowniano;)


blog budowlany - mojabudowa.pl



blog budowlany - mojabudowa.pl



8Komentarze
Data dodania: 2016-03-29 20:11:17
No kochanieńka, jakieś te drzwi znajome ;) Jak wiesz mam takie same tylko inox z szybką bliżej klamki :) Póki co jestem bardzo zadowolona z wyboru tych drzwi.
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-29 20:37:36
Do moich 2 dostawek bocznych lepiej pasowała ramka inox na środku. Mam nadzieję, że i ja będę zadowolona z nabytku:)
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek
jason21
Data dodania: 2016-03-30 20:58:16
Witam, Czy możesz podesłać na priv adres gdzie można obejrzeć jak budujesz? Ja startuje z albatrosem 2 w Tychach w maju ale chętnie bym zobaczył na żywo.
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-31 11:23:51
Nawet więcej:) Mogę podesłać adres ulicy, przy której będzie prawdziwe skupisko Albatrosów 2 - deweloper podejrzał mój projekt na etapie PnB i idąc moim śladem buduje lub będzie budował w niedalekiej przyszłości 4 domy wg tego projektu:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-03-31 11:25:15
Poproszę o adres @.
odpowiedz
jason21
Data dodania: 2016-03-31 21:12:30
m.rzaca@o2.pl
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-04-04 18:32:39
Czy na ościeżnicy termo prestige montowane są pochwyty z elektrozaczepami? Mam jakąś starą ulotkę z wikędu i jest tam napisane, że cytuje: " W przypadku zastosowania pochwytu w linii TERMO Prestige otwieranie tylko i wyłącznie za pomocą klucza" Czy nie działa wtedy przycisk w klamce?
odpowiedz
Data dodania: 2016-04-09 16:09:04
Przepraszam, że dopiero odpisuję po 5 dniach, ale nie zauważyłam komentarza:) Napisali dobrze - pochwyt jest (jak dla mnie ładniejszy niż klamka), ale w praktyce może mniej funkcjonalny. Otwieranie drzwi z pochwytem (w moim przypadku od zewnątrz) jest możliwe na 2 sposoby: 1.) zwolnić elektrozaczep, po czym otworzyć pociągając pochwyt lub 2.) wychodząc zawsze brać ze sobą klucz.
odpowiedz
Odpowiedź do jessicka

Balustrada szklana - szok cenowy

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-03-25
wyślij wiadomość

Dom wymurowany, więźba dachowa już dostarczona na budowę grzecznie czeka tylko na zamontowanie, pustaki na ścianki działowe już też dotarły z niemieckiej fabrybki Robena, dachówka przyjedzie w przyszły piątek, okna i brama zamówione, powoli zaczęłam się rozglądać za tym, co może dodać Albatrosowi dużo stylu czyli balustradami balkonowymi.


Według projektu mamy:

- na balkonie córki: 2,5x5x2,5 czyli 10 m/b

- na wspólnym balkonie 2 przeciwległych sypialni: 1,5x6x1,5 czyli 9 m/b

Podcieni, na których płycie możemy osadzić balkony mamy jeszcze 10 m/b w narożniku wschodnim i północnym, wychodząc z założenia, że estetyczniej będzie całość płyt żelbetowych wykorzystać na balkony, a nie na części pozostawiać np papę, nie znając zupełnie cen balustrad szklanych rozesłałam zapytania do pobliskich wykonawców o całość czyli 29 m/b.


Dostałam oferty i mało nie padłam na zawał....


OFERTA 1
Dotyczy : balustrady szklanej w profilu
• szkło 8.8.4 ESG float (hartowane, bezbarwne) + otwory pod mocowania + krawędzie szkła
szlifowane i polerowane + narożniki proste
• profil montażowy aluminiowy – imitacja stali nierdzewnej szczotkowanej
• sposób montażu : od czoła tarasu lub do posadzki
• elementy montażowe
Całkowity koszt materiałów i usługi wykonania 1 mb : 1 500,0 zł netto

Wykonanie całości zlecenia: 46.980 pln brutto....

blog budowlany - mojabudowa.pl

OFERTA 2
Dotyczy : balustrady na słupkach nierdzewnych z wypełnieniem szklanym
• szkło 4.4.4 ESG float (hartowane, bezbarwne) + otwory pod mocowania + krawędzie szkła
szlifowane i polerowane + narożniki proste
• mocowania do szkła 50x40
• słupki montażowe 50x50 stal nierdzewna szczotkowana
• sposób montażu : na posadzce lub do czoła tarasu

Całkowity koszt materiałów i usługi wykonania 1 mb : 1380 zł netto

Wykonanie całości zlecenia: 42.662 pln brutto....

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jak dla mnie ceny zabójcze....

Nie miałam pojęcia, że to dziadostwo (ładne-fakt) jest tak kossssmicznie drogie!


Za 40.000 zł to mogę kupić porządne okna i dobrej jakości bramę, a nie jakieś tam berierki -bajerki...


Gdybyście dysponowali kontaktami do tańszych wykonawców lub mieli podpowiedzi na temat tańszych zamienników niż szkło samoczyszczące hartowane, informacje mile widziane, bo w przeciwnym razie będzie bankrut total:)


28Komentarze
czortek  
Data dodania: 2016-03-25 18:38:13
nie widzę zdjęcia. Niestety balkony to kosztowna inwestycja. My mamy "balkon" nad pomieszczeniem mieszkalnym, już się zastanawiam co nas podkusiło....
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 18:41:29
"Już" zdjątko jest:) Ile płaciliście za 1 m/b?
odpowiedz
Odpowiedź do czortek
czortek  
Data dodania: 2016-03-25 18:46:51
My dopiero na etapie czekania na pozwolenie na budowę ;-) Raczej będziemy celować w balustradę metalową np. taką http://www.nierdzewnewarszawa.pl/index.php/realizacje/balkonowe/164-3-balkonowa Wyceny to przyszłosc :)
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-25 18:48:33
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że przyszłość przyniesie obniżki cen;)
odpowiedz
Odpowiedź do czortek
Data dodania: 2016-03-25 18:57:03
Nie powiem dokadnie jak ale znajomy ma balustradę nad ogromna antresolą i tez uslyszal podobne ceny za szklo hartowane. Zamiast niego zastosowali podwójną szybę kejona folia przy pęknięciu tez się nie rozpadnie. Więcej szczegółów niestety nie wiem 😞
odpowiedz
maud79  
Data dodania: 2016-03-25 19:36:03
Ja robiłam barierki ze stali nierdzewnej 500 zł mb z relingami kosztowały by 600 zł mb i wygląda swietnie.
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 19:39:14
Czy mogłabym prosić na priv kontakt do wykonawcy? 3-krotnie taniej niż mnie wyceniono...
odpowiedz
Odpowiedź do maud79
maud79  
Data dodania: 2016-03-25 21:14:15
http://www.bodziochbalustrady.pl/instalacje# to moje :)
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-26 06:45:53
Dzięki wielkie. I Myślenice całkiem niedaleko ode mnie, a 600 zł to nie 1500 netto...
odpowiedz
Odpowiedź do maud79
maud79  
Data dodania: 2016-03-26 18:14:54
Polecam, to jest z tej grupy wykonawców ze mogę go dalej polecić a schody wewnętrzne i balustrady robie u jego kolegi, podobno razem współpracują gdy są jakie elementy z nierdzewki. Kolega stolarz tez mi dał dobra cenne na schody z barierką.
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-26 18:30:37
To jeszcze raz dziękuję:) Po Świętach zadzwonię z prośbą o wycenę. Obaczymy...
odpowiedz
Odpowiedź do maud79
matig1  
Data dodania: 2016-03-25 20:03:52
Oj pamiętam, jak marzyłam na początku o takich barierkach. Niestety przy naszym dość dużym tarasie nad garażem + kolejny z drugiej strony domu - czyli łącznie 24 mb, poszłabym z torbami. Stanęło na balustradach metalowych. Łatwe w utrzymaniu czystości, nie to co szklane no i cena u nas wyszło, że zapłaciliśmy tylko za materiał, bo zrobił nam jego kolega w ramach prezentu, czyli uwaga, bagatela 2000 zł. Ile firmy przycinają na takich balustradach to głowa mała!
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 20:07:42
To już wiem, dlaczego na naszym osiedlu wszyscy (za wyjątkiem 1 (najpewniej) jakiegoś bogacza) mają metalowe chromowane lub nawet stalowe... Nie dla psa kiełbasa:)
odpowiedz
Odpowiedź do matig1
Data dodania: 2016-03-25 21:03:19
A ja zrobilem wewnetrzne balustrady sam. Wyspawalem i pomalowalem proszkowo. Efekt: Inne niz wszystkie :) Sa na moim blogu wstawione
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-26 06:41:25
Umiem już zmieniać koło w samochodzie, korzystać z wkrętarko-wiertarki, do pełni samowystarczalności będę się musiała spawać nauczyć;) Przyjadę do Ciebie, Piotrze na naukę:) A Twoja czerwona balustrada cud-malina rzeczywiście oryginalna:)
odpowiedz
Odpowiedź do fikusopole
maud79  
Data dodania: 2016-03-25 21:18:47
mój to jest dom z wykuszem i pokazanya jest balustrada nad drzwiami wejściowymi i tylny balkon. Dom kremowy z czarnym dachem
odpowiedz
tommar  
Data dodania: 2016-03-26 18:08:25
Pracuje przy szkle budowlanym. Rozmawiałem z jednym z klientów o takiej balustradzie szklanej na rotulach . Koszt dla klienta z ulicy 1500 zł/mb . Po znajomości z branży powiedział że zrobi mi to za 300 zł. Temat jest taki drogi z racji ze szkło się niestety potrafi zbić i zamiast zarobić trzeba dołożyć .
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-26 18:29:14
A można nawiązać wspomnianą "znajomość z branży"?:) 3stówki za metr ja po Bożemu zapłacę, a Ty zarobisz kolejną w ramach prowizji:) Wszystkim się będzie opłacało:)
odpowiedz
Odpowiedź do tommar
tommar  
Data dodania: 2016-03-26 19:06:48
Niestety ale nie . Nie chciałbym nadszarpywać tej znajomości. pozdro.
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-27 00:58:43
2900 przeszło koło Twojego nosa;) Wesołych Świąt:)
odpowiedz
Odpowiedź do tommar
marzenas-k1
Data dodania: 2016-03-29 22:06:13
Witam serdecznie Albatroskę:) ja swojego Albatrosa z podwójnym garażem zaczęłam budować z początkiem października w nie daleko Łodzi. I tak jak Pani też sama z dzieckiem - z tym że 1,5rocznym synkiem. Czasu na bloga niestety nie mam, małe dziecko praca i budowa - ech to raczej Bob jeden z drugim mnie poganiają z decyzjami. Dziś zaczęliśmy ocieplać budynek a mija równe pół roku od wbicia łopaty. Wszyscy wkoło namawiali mnie na budowę wiosną, ja się uparłam i rzutem na taśmę dostałam latem dopiero co ukończony i cieplusi projekt z mgprojekt, złożyłam do urzędu tak by go odebrać dzień przed umówioną datą rozpoczęcia prac:) Pchnąć sprawy urzędowe latem to był prawdziwy cud. Od tamtej pory wszystko samo się zazębia. Mam zrobioną elektrykę, hydraulikę, otynkowane ściany, zaczynamy ocieplać i układać ogrzewanie podłogowe. Zaglądałam tu i ówdzie ale o Albatrosie było niewiele. Ostatni raz jak zajrzałam na Pani bloga to wrzuciła Pani zdjęcia łazienek i pomyślałam sobie - znowu żadnych konkretów:) ech. Zajrzałam ostatnio a tu już temat barierki - myślę wow. Ciekawa jestem czy poruszając tu i ówdzie ten temat rozmawiała Pani na temat hydroizolacji tych balkonów? Temat męczy mnie od miesiąca, mało kto chce się go podjąć a z racji zawodu - pracuje w branży wnętrzarskiej - wiem, że źle wykonany balkon czy taras może udręczyć na długo. Mam wrażenie, że projekt nie zgłębia tematu należycie a chcąc wykonać elewacje zgodnie z projektem to jest nie lada przeprawa przez spadki, poziomy, warstwy, membrany, styropiany. Ma Pani już pomysł na wykonanie tych naszych balkoników? Służę zdjęciami i radą - ja swojego Albtrosa staram się ubrać zgodnie z wizualizacjami. Mam szarą dachówke, brzozowe okna z Krispola, jasnoszarą bramę z Krispola, jasnoszare drzwi z Wikędu - tylne wyjście z garażu i jasnoszare z Wiatraka, które zamontujemy niebawem bo najbrudniejsze roboty się kończą. Pozdrawiam serdecznie i jestem pod ogromnym wrażeniem Pani zaangażowania - chciałabym mieć na ta budowę tyle czasu ci Pani i delektować się tym tak jak Pani. Wiem na pewno, że tarasy będziemy miały przepiękne:)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-30 19:04:47
Witam:) Fajnie, że powstają kolejne Albatrosy2:) Fajnie, że jest na świecie jeszcze jedna odważna kobieta, która porywa się sama na budowę:) (Jak na razie o żadnej takiej bohaterce nie słyszałam, tak więc tym większa przyjemność Panią poznać). Gratuluję, a jednocześnie w głębi duszy zazdroszczę zaawansowania prac - ja mam zamiar w przyszłym tygodniu (jak tylko moje boby budowlane wrócą ze świątecznego urlopu) dopiero przykryć domek. Mam w terminarzu zapisane następne plany: przełom maja i kwietnia - zamknięcie budynku, maj - instalacja elektryczna, maj - tynki, czerwiec - instalacja wod-kan-co-gaz, czerwiec - posadzki, lipiec - docieplenie poddaszy i zabudowa k/g, wrzesień - docieplenie i otynkowanie elewacji... Co z tego wyniknie, zależało będzie, czy budżet wytrzyma i czy sama nie opadnę z sił... W kwestii balkonów - w wolnej chwili zgłębiłam tylko temat omawianych balustrad... Nad hydroizolacją, jak i też nad rodzajem podłoża jeszcze nie myślałam... Jeżeli ma Pani jakieś złote koncepcje w tym zakresie, chętnie je wezmę pod rozwagę, bo co 2 głowy to nie jedna;) Pozdrawiam na razie jeszcze nie z tarasu ani balkonu:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
marzenas-k1
Data dodania: 2016-03-31 18:37:33
Hej:) mam nieodparte wrażenie, że jest nas więcej ale doba ma tylko 24h i czasu na maila już brakuje. U nas stanęło na tym, że z balkonu robimy kolejny basen:) po pierwsze ukryjemy niezbędne spadki, które burzą linie domu, ukryjemy wszystkie warstwy i co najważniejsze będzie to tańsze rozwiązanie. Generalnie obróbka tych balkonów to koszt od 300zł do ponad 500zł bez kosztu materiału końcowego - żwirek, płytka, drewno itp. Więc dość sporo. W połowie kwietnia ruszymy z tym więc zdam Pani szczegółową relację. A jak wyśle mi Pani maila to i podrzucę parę zdjęć. Póki co proszę cieszyć się spokojem, bo budowa jest w rękach jednego wykonawcy. Później dogrywanie jednego z drugim jest już ciężkie. Przed zakładaniem okien z ciepłym montażem i bramy proszę zwrócić uwagę na to żeby były otynkowane wnęki. Przy oknach nam to umknęło, była zima, na pomiarach zapomniano powiedzieć, w biurze też gdzieś im to umknęło i zamontowano mi na takie nie otynkowane. Dobrze że mam 'majstra' ogarniętego i teraz przy ocieplaniu dopina ten ciepły montaż. W następnej kolejności to mamy niskie pomieszczenia. Patrzyłam na zdjęcia z Pani budowy i mam wrażenie, że ściany też tak jak ja ma Pani zgodnie z projektem. Chodzi o to, że za bardzo nie ma miejsca na podwieszanie sufitów na parterze i miałam problem z ukryciem kolanka w pionie kanalizacyjnym z dużej łazienki. Generalnie ten pion jest nie przemyślany. Jest on za kominem w pokoju gościnnym. U mnie na suficie w tym miejscu jest belka stropowa którą trzeba ominąć. Omijając trzeba zrobić kolanko które by wypadało ukryć w suficie podwieszanym, które niestety wchodziłby w światło okna. Ja całe szczęście zrobiłam wc i bidet na ścianie pod oknem więc skorzystaliśmy z pionu z drugiej łazienki. Hydraulicy odpływ z prysznica nie chcieli mi ciągnąć po całej łazience więc wymyślili, że wejdą rurą w wylewce do salonu i pion poprowadzili między kominkiem a tv prosto do prysznica. Jest to mała rura która będzie odbierać tylko wodę z prysznica, będzie odpowiednio wygłuszona i zabezpieczona, ukryta w zabudowie gk. Nie wiem jak to inni rozwiązywali w swoich albatrosach ale tym pionem w pokoju gościnnym byłam zaskoczona. Po za tym uważam że projekt jest doskonały. Wprowadziłam parę zmian ale i bez nich też byłoby super. Czytałam, że Pani sypialnia będzie przy balkonie. U mnie to jest najpiękniejszy pokój. Nie zrobiłam dwóch tylko jeden wielki. Generalnie nie mam okien dachowych w pokojach - zostawiłam tylko w pralni i łazience, powiększyłam w tym pokoju okna do szerokości 180 - czyli na piętrze mam 3 jednakowe okna. W tym pokoju tak samo można wydzielić garderobę, a nawet dwie i nie stracić nic na funkcjonalności. U mnie ten pokój będzie miał synek. Nie robiłam tam wnęki przy pralni jak jest w projekcie. Pociągnęłam ścianę równo do pralni. W pralni wyszła wnęka na pralkę i suszarkę i duuuużo miejsca na umywalkę, szafki i deskę do prasowania. Mój będzie tam gdzie sypialnia, jest on od wschodu ale nie robię drugiej łazienki, będę miała tam mały gabinecik na dokumenty. To nad czym warto się zastanowić to wyjście z garażu na ogród. Wnoszenie sprzętu, kosiarki, rowerków, mebli ogrodowych jest dużo łatwiejsze. A i w 'przejściu' do kuchni zabudowuję lodówkę. Poszerzałam ściankę i na piekarnik ale było za mało miejsca przy stole - wiec te 90 z projektu jest idealne. W razie potrzeby służę pomocą i zdjęciami. Pozdrawiam serdecznie
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-04-17 19:26:51
Witam serdecznie Pani Marzeno, Przepraszam, że odpisuję po ponad 2 tygodniach, ale jakoś przeoczyłam Pani drugiego posta:) W czwartek zakończyliśmy SSO. Aktualnie czekam na okna, drzwi i bramę. O obróbkach tynkarskich przed montażem stolarski pamiętałam i w tym tygodniu powinny być wykonane. Jak tylko domek będzie zamknięty, przechodzi do działania elektryk, a po nim tynkarz. Na czerwiec zaplanowałam wykonanie instalacji wod-kan-co-gaz i posadzek. W lipcu docieplenie poddasza i zabudowa k/g. Miała Pani rację, że dopóki budowę pilotował 1 wykonawca problemów było mniej (dla mnie), teraz czuwanie nad wszystkim i wszystkim spadło na moje wątłe ramiona:) Wszelkie zdjęcia poproszę na: sierotkamarysia7@poczta.fm pozdrawiam Karolina
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
marzenas-k1
Data dodania: 2016-04-01 13:52:00
No i mam - po obmurowaniu balkonu następująca kalkulację na okrągłe 15tys netto! Taras nad garażem , wejściem , balkon , daszek nad tarasem parterowym - razem ok. 45 m2 - Warstwa spadkowa 1,5 -2% - 150 zł/m2 - I warstwa hydroizolacji z wywinięciem na ściany - 60 zł/m2 - Styropian hydro gr. 12 cm - 30 zł/m2 / styropian twardy - II warstwa hydroizolacji z wywinięciem na ściany - 60 zł/m2 - Mata ochronno- drenażowa na izolacji - 30 zł/m2 - Żwir dekoracyjny lub jako podsypka pod płytki dekoracyjne - cena po uzgodnieniu jaki. Razem cena za m2 - 330 zł. netto ( materiały z robocizną) Ciężko będzie to przełknąć - tym bardziej, że wszyscy wkoło pieją że wychodzą na balkon czy taras ze dwa razy na rok:)
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-31 22:12:12
ja to ogólnie na każdym etapie przeżywam szok cenowy :D nie miałam pojęcia, że to wszystko jest takie drogie...czasem banalne, niby proste rzeczy a ich ceny zwalają z nóg :D
odpowiedz
elizza  
Data dodania: 2017-10-03 06:10:01
balustrady ze stali nierdzewnej
No, cena zwala z nóg. My mamy balustrady ze stali nierdzewnej od firmy Skrzypiński - robione były kilka dobrych lat temu, więc już nawet dokładnie nie pamiętam ile kosztowały, ale na pewno dużo mniej niż szklane. Przez lata użytkowania wyglądają nadal tak samo dobrze, jak zaraz po montażu.
odpowiedz
tadek67  
Data dodania: 2021-04-21 17:29:41
A rozważałeś MPB?
Przechodziłem przez to samo :D Do tego jak sobie pomyślałem, że szkło to zaraz strzeli przy moich dzieciakach to wymiękłem. Zdecydowałem się na płyty MPB - głównie dlatego, że są piekielnie trwale, a dodatkowo żona zaaprobowała design. Rozważ taką opcję. U mnie się sprawdziła.
odpowiedz

Okna i brama

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-03-24
wyślij wiadomość

Mimo ogólnego przedświątecznego już nastroju, mimo dziś rozpoczętego wielkanocnego urlopu moich bobów, niezłomnie jadę z akcją: domek.

A domek  coraz bardziej mi się podoba:)

Jakoś w tym roku nie miałam specjalnej weny twórczej do mycia okien w swoim mieszkaniu, za to temat okien, jak najbardziej jest dla mnie przed Wielkanocą aktualny:)


Nieco inaczej:)


Pomiar stolarki przed południem dokonany przez fachowego Pana Ryszarda, wycena zaakceptowana, wybór wsparty wpłaconą zaliczką.


Okna:

(że będą systemy bezprogowe wiedziałam od momentu, kiedy tuż po zakupie działki pewnego jesiennego popołudnia zakochałam się od pierwszego wejrzenia na ekspozycji jednego z salonów okien w systemie niskoprogowym Schuco Awilux z linii TermoSlide z charakterystyczną głęboką ramą 82 cm, imponującymi możliwościami szerokości drzwi przesuwnych do 6,5 m, udźwigiem do 300 kg, doskonałymi właściwościami cieplnymi i (co kluczowe dla kobiety): fascynującym, mocnym designem...) Jednakże zdroworozsądkowe, acz brutalne (jak to w życiu) relacje biznesowe sprawiły, że mój wybór finalnie przeniósł się z profilu Schuco na Vekę, która również posiada w swej ofercie identyczny system Slide.

- systemy podnoszono-przesuwne Veka Slide 82 - niskoprogowe (niski wielokomorowy próg aluminiowy z 3 przekładkami termoizolacyjnymi zatopiony w posadzce), profil transportowy 30 mm, okucia Siegenia Aubi, szyba U 0,7, 3 -szybowe, kolorek: winchester.

blog budowlany - mojabudowa.pl

- okna 1 i 2 kwaterowe Clima Star, okucia  Multi Matic, szyba U=0,5, 3-szybowe, 6-komorowe, ciepła ramka, ciepły parapet, kolorek: winchester. 

blog budowlany - mojabudowa.pl


- rolety nadstawne Aluprof (z praktyczną rewizją od wewnątrz), wszystkie napędy elektryczne, kolorek: winchester. Na wypadek braku zasilania, w celu uniknięcia przymusowej ciemnicy w domu, wszystkie napędy rolet zostaną podpięte do zasilacza awaryjnego UPS.

blog budowlany - mojabudowa.pl


- brama HORMANN 500 x 225 (niby otwór wyszedł wykonawcy: 510 x 225, ale po 5 cm z każdej strony przyjęliśmy na warstwę styroduru), super szybki napęd SupraMatic, prędkość otwierania 14 m/s, programator z panelem dotykowy LCD, kolorek: winchester.blog budowlany - mojabudowa.pl

Koszt:

- okna z roletami wycenione na 36.929 pln brutto (napędy do wszystkich okien i ciepłą ramkę w ramach jeszcze trwającej promocji zimowej otrzymałam gratis).

- brama z pełną automatyką: 6700 pln brutto.


Obie ceny zawierają montaż.


W obu przypadkach wysłałam prośby o możliwość negocjacji cen dla samotnej budującej matki Polki;) 


Termin realizacji zlecenia około 5-6 tygodni...


Tym sposobem w okolicach weekendu majowego  domek powinien zostać zamknięty:)







tagi
brama okna
13Komentarze
birbi  
Data dodania: 2016-03-24 19:11:04
Czy pod okno tarasowe zostało zamówione poszerzenie systemowe ???
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-24 19:34:09
Tak:) Mam 2 okna w systemie Slide. Cena zawiera poszerzenie systemowe Deceuninck pod dolne ramy o grubości 10 cm.
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
Data dodania: 2016-03-24 19:15:37
Kurcze ... Tobie za taką bramę wycenili 6700 , a nam za homanna 2600 x 2250 podali u jednego tą samą kwotę. Dopiero jak zaczęliśmy kopać to najtaniej mamy za 4800 zł. Cena powala ale myślę że dobrze wybieramy. My jeszcze myślimy nad Nothstalem :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-24 19:36:39
Oferty padły bardzo różne... Pierwotnie ten dystrybutor zawołał sobie 7500 za tą samą bramę... Dopiero jak przesłałam mu ofertę konkurencji jak to sam nazwał "ściągnął gacie" i zarabiając rzekomo 24 grosze na mojej bramie zaproponował normalną cenę:)
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
Data dodania: 2016-03-24 19:43:59
Hehehe dobre... Też będziemy jeszcze negocjować :)
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-24 19:57:05
Mus! Jako handlowiec podpowiem, że żadna złożona oferta nigdy nie jest ostateczna; )
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
Data dodania: 2016-03-24 20:10:58
Tak wiem :)
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-24 19:48:43
Kochanieńka! Po pierwsze, skąd w ogóle pomysł z myciem okien?! Nie opłaca się! Przecież niebawem wyprowadzka, niech sobie nowy mieszkaniec lokum okna pomyje ha ha! Idąc tym tropem domyślasz się, że moje okna nie powalają czystością :-D Ale przecież niedługo przeprowadzka hi hi! ;) Za to zamówienia zapowiadają się wspaniale! No i masz rękę do negocjacji :-D
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-24 19:54:47
Kochana; jeszcze z roczek... Chyba, że jakiś bogaty książę mi spadnie z nieba i wykończenia domku sfinansuje;)
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek
m-marjusz
Data dodania: 2016-03-25 15:08:31
Powierzchnia działki?
Witam, Mam pytanie dot. powierzchni dzialki na jakiej powstaje "Albatros 2"? (szerxdlug)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 17:53:47
Witam, Nie jest to tajemnica:) Szerokość działki: 25 m, długość 35 m.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
z102012  
Data dodania: 2016-03-25 16:58:22
WoW, domek szybciuuutko rośnie! Gratulacje super decyzji o budowie:) Pozdrowienia z Podkarpacia
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-25 17:57:05
Na razie jest taki etap, że przy sprawnej pracy wykonawcy, w krótkim czasie widać efekty. Myślę, że tak będzie do zamknięcia budynku, czyli jeszcze jakieś 5-6 tygodni. Później będzie dużo pracy, dużo brudu, a efekty już mniej spektakularne;) Ale taka jest kolej rzeczy. Pozdrowienia z Opola.
odpowiedz
Odpowiedź do z102012

Szczytowanie w miesięcznicę

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-03-23
wyślij wiadomość

Dzień Doberek Wszystkim Budującym Tego Świata

w słoneczne wiosenne popołudnie:)



Dzisiaj  mała uroczystość:)

Dokładnie miesiąc temu wszedł na plan boju pan geodeta rozpoczynając wytyczanie budynku.

Dziś - po calutkich 30 dniach od rozpoczęcia wszelkich prac - ujrzały me oczy cudowny obraz szczytujących  budowlańców...

Widok szczytującego faceta zawsze cieszy kobietę, a już szczególnie - kiedy szczytuje ich 4 jednocześnie :)

Zachodnia strona piętra jest już skończona.

Obie ścianki kolankowe również stoją w całej okazałości.

Parę cegieł, 2 nadproża i kończą się murować szczyty ściany wschodniej.

W nagrodę za dobre sprawowanie wspólnie z wykonawcą udzieliliśmy robotnikom tygodniowego urlopu z okazji Świąt. 

Chłopcy wracają z Zielonej Ukrainy w piątek 1 kwietnia.

Startują od więźby, na którą zaplanowali 1 dzień. W sobotę 2-go izolacja dachu i dziarsko ruszamy z dachówką, orynnowanie, obróbki blacharskie i do połowy kwietnia planowany jest uroczysty finał.

W tak zwanym międzyczasie (czyli jutro) mam pomiar kompleksowy całej stolarki i puszczam zlecenie produkcji okienek, drzwi i bramy. A przed chwilą przypomniałam o swoim istnieniu elektrykowi i tynkarzowi, którzy wskakują na domek zaraz po zamknięciu budynku.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

"Tu na razie jest ściernisko, ale będzie San Francisco". Czyli tak wyglądała jeszcze dziewicza posiadłość miesiąc temu:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Czy Ktoś z Was zauważa jakąś różnicę?:)

9Komentarze
czortek  
Data dodania: 2016-03-23 18:37:49
Tempo niesamowie Ciekawe czy bbiorą zlecenia dalej czy tylko w Opolu :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-23 20:18:33
Już mnie o to siódma osoba pyta:) Z zawodu jestem handlowcem, więc chyba zacznę brać z tytułu kontaktowania mojego wykonawcy z zainteresowanymi prowizję;) Rozmawiałam ze swoim majstrem, do 200 km tak. Najbliższy wolny termin jesień 2017.
odpowiedz
Odpowiedź do czortek
czortek  
Data dodania: 2016-03-23 21:12:41
no...2017 to odległy termin :) Dobra ekipa ma mnóstwo zleceń...:D
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2
Data dodania: 2016-03-23 20:14:26
Hej. Karola już na tym etapie, pomierza Ci okienka?
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-23 20:21:22
Tak:) Mamy wymurowane ściany wraz ze wszystkimi otworami i nadprożami, więc wymiar jest. A na realizację zamówienia okien i bramy czeka się od 4 do 6 tygodni. Po drodze są Święta i weekend majowy, więc obstawiam za pesymistycznym wariantem 6 tygodni. Akurat w tym czasie chłopaki pokończą dach i zamykam domek. Życie jest za krótkie, aby tracić czas na ociąganie się;)
odpowiedz
Odpowiedź do albatrosik
Data dodania: 2016-03-23 20:23:11
Jak widać na zdjęciach, mam jeszcze deskowanie bramy, ale majster jest przekonany, że od zdjętego wymiaru trzeba odjąć 2,5 cm i będzie ok:)
odpowiedz
Odpowiedź do albatrosik
Data dodania: 2016-03-23 21:08:00
widać, cztery rogi "zakropione" piwkiem na budowie :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-23 21:12:30
Moi wszyscy bobowie budowniczowie i ich prezes są - aż trudno pojąć - niepijący. Piwko im przywiozłam wczoraj i tak stoi do dziś. A z uroczystości zawieszenia wiechy to chyba długo nie wrócę, bo sama będę musiała wznosić toast:)
odpowiedz
Odpowiedź do calvados
Data dodania: 2016-03-23 21:39:20
u nas puszki puste widać, ale jak robota dobrze idzie to co się czepiać.
odpowiedz
Odpowiedź do albatros2

A mury rosną, rosną, rosną...

Blog:  albatros2
Data dodania: 2016-03-21
wyślij wiadomość

A chłopaki na budowie zapierdzielają jak mały samochodzik.


A mury (dokładnie odwrotnie, niż w piosence Kaczmarskiego) rosną, rosną, rosną...:)


Efekt dwudziestego pierwszego dnia pracy:


Froncik z charakterystycznymi - dziś mój nietechniczny kobiecy język poszerzył się o nowe słowo, którym będę mogła błysnąć -  trzpieniami żelbetowymi w ściance kolankowej połączonymi z wieńcem stropu i z wieńcem pod murłatę.


blog budowlany - mojabudowa.pl

Elewacja zachodnia:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Tyłeczek:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Widoczek z balkonu osobistej sypialni inwestorki:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Widoczek z sypialni małolaty (coraz bardziej się zastanawiam, po cholerę buńczucznej i pyskatej małolacie taki duży słoneczny taras??? Zobaczymy świadectwo na koniec podstawówki, decyzja zapadnie, kogo los obdaruje tą wypasioną komnatą:))

blog budowlany - mojabudowa.pl



A na środę (tę najbliższą, za niecałe 2 dni!!!) umówiłam się z Panem  od okien, drzwi i bramy na pomiar otworów:)

Pan Krzysztof obiecał przez telefon za kompleksowe zamówienie u niego jeszcze parę stówek rabatu. Ponoć tak go, biednego, cisnę, że cytuję :"Nie pozostaje mu nic innego jak w konfrontacji z ofertami konukrencji ściągnąć przede mną gacie":)

Trzymam chłopa za słowo;)


Moje boby budowlane skończą więźbę, dach, orynnowanie, to akurat do tego czasu się wyprodukuje stolarkę. I nie będzie przestojów w akcji.

6Komentarze
Data dodania: 2016-03-21 19:01:46
Ha! Jest pięterko! Ekstra :) He he i możesz teraz szantażować małolatę tym balkonem :-D Niech się dziecię niepokorne stara! A co?! I słusznie - nie chcąc przestoju można się rozglądać za oknami. Nasi dachowi coś na końcu zamarudzili na dachu, i w ostatni dzień oni kładli ostatnią dachówkę kiedy na posesję wjechały okna :-D
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-21 19:13:27
Tak właśnie zasugerowałam:) Będą uwagi od wychowawcy lub jakaś bania z klasówki, dla córusi przypadnie pokoik pod schodami określany przez nas "pokój dla babci" 3x3:)
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek
nairda  
Data dodania: 2016-03-21 22:23:55
To mi się podoba. Zero przestojów, tylko do przodu, do przodu!! :) A ten słoneczny balkon okazały - ehhh dobrze ma córa z Mamusią :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-22 08:20:41
Podstawowa zasada inwestora: WTTK, czyli wykonawców trza trzymać krótko:) A córa jak tylko kupiłam projekt domu, sama sobie zaanektowała największy pokój z własną łazienką, garderobą i balkonem powierzchni połowy salonu. Tak to jest dzieciami;)
odpowiedz
Odpowiedź do nairda
Data dodania: 2016-03-22 14:39:59
Ale jak to? Przecież dopiero strop wylewali... jakie ściany piętra? ;-) Zaczynam podejrzewać, że istnieją rejony świata, gdzie czas płynie jakoś inaczej ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2016-03-22 14:48:28
My jesteśmy za Zachodzie, u nas są stosowane nowoczesne techniki budowlane;) A w połączeniu ich z dobrą śląską tradycją murarską, mogą wyniknąć całkiem dobre rezultaty:) Strop moi bobowie betonowali dawno temu, że ho-ho-ho... Czyli w piątek. W sobotę i niedzielę połączenie weekendu z przerwą technologiczną, a od poniedziałku czyli wczoraj pną się już coraz bardziej okazałe mury pięterka:) Gdyby nie Wielkanoc, na którą to murarze chcieli wolne, w przyszłym tygodniu domeczek mógłby już być przykryty:) Pozdrówka.
odpowiedz
Odpowiedź do blue--bell
albatros2
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 505590
Komentarzy: 2169
Obserwują: 504
On-line: 9
Wpisów: 279 Galeria zdjęć: 1246
o nas
Jesteśmy rodziną niekonwencjonalną:) Ja, córka Pola i nasz kot dachowiec. W przededniu czterdziestki chciałabym mieć już nie mieszkanie, a dom na przedmieściach. Buduję heroicznie sama dla nas trojga, niczym Judyta Kozłowska w "Nigdy w życiu":)
Projekt ALBATROS 2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Nasze miejsce na Ziemi
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2021 kwiecień
2017 październik
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu ALBATROS 2:
majolika.mojabudowa.pl - wpisów: 530
michal85.mojabudowa.pl - wpisów: 468
arlenka.mojabudowa.pl - wpisów: 433
msz-n.mojabudowa.pl - wpisów: 418
ekodom.mojabudowa.pl - wpisów: 405
piasek.mojabudowa.pl - wpisów: 339
tysia827.mojabudowa.pl - wpisów: 263
seven.mojabudowa.pl - wpisów: 232
zremba.mojabudowa.pl - wpisów: 216
lusiek.mojabudowa.pl - wpisów: 197
wilczyca32.mojabudowa.pl - wpisów: 193
czteryem.mojabudowa.pl - wpisów: 189
zabki2015.mojabudowa.pl - wpisów: 187
tomasznowak29.mojabudowa.pl - wpisów: 186
krzycho63.mojabudowa.pl - wpisów: 185
dorka-roman.mojabudowa.pl - wpisów: 174
bajkowydworek.mojabudowa.pl - wpisów: 165
domwpiaskowcu.mojabudowa.pl - wpisów: 162
piekar.mojabudowa.pl - wpisów: 156
ewaiadam.mojabudowa.pl - wpisów: 146
wybudujeadasia.mojabudowa.pl - wpisów: 144
miszszel.mojabudowa.pl - wpisów: 144
dom-azyl.mojabudowa.pl - wpisów: 144
sloneczna.mojabudowa.pl - wpisów: 143
perelka2009.mojabudowa.pl - wpisów: 141
patrycjacha.mojabudowa.pl - wpisów: 139
marzenianasze.mojabudowa.pl - wpisów: 136
aaaa-meble.mojabudowa.pl - wpisów: 136
asiakrzysztof.mojabudowa.pl - wpisów: 134
pszczolka.mojabudowa.pl - wpisów: 133
pretaporter.mojabudowa.pl - wpisów: 133
zacisze.mojabudowa.pl - wpisów: 132
wersjade.mojabudowa.pl - wpisów: 131
murekzone.mojabudowa.pl - wpisów: 130
kadmax-bw.mojabudowa.pl - wpisów: 130
pogodny1ja.mojabudowa.pl - wpisów: 125
blue--bell.mojabudowa.pl - wpisów: 125
fryzjereczka.mojabudowa.pl - wpisów: 124
dominka76.mojabudowa.pl - wpisów: 124
shagga80.mojabudowa.pl - wpisów: 123
elusiatomek.mojabudowa.pl - wpisów: 123
damariko.mojabudowa.pl - wpisów: 123
szarobialy.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ligota.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ancia9.mojabudowa.pl - wpisów: 121
alaimar.mojabudowa.pl - wpisów: 120
wierzby.mojabudowa.pl - wpisów: 118
wenaplus.mojabudowa.pl - wpisów: 117
magnollia.mojabudowa.pl - wpisów: 117
wymarzony.mojabudowa.pl - wpisów: 116
oleczka1986.mojabudowa.pl - wpisów: 116
jessicaa.mojabudowa.pl - wpisów: 116
cyprysowo.mojabudowa.pl - wpisów: 115
anetta16.mojabudowa.pl - wpisów: 115
magnat100.mojabudowa.pl - wpisów: 112
andzias77.mojabudowa.pl - wpisów: 110
beatka80.mojabudowa.pl - wpisów: 109
asiagrzesiek.mojabudowa.pl - wpisów: 105
edyta1988d.mojabudowa.pl - wpisów: 102
ustronny1.mojabudowa.pl - wpisów: 101
milionwminute.mojabudowa.pl - wpisów: 101
feriza.mojabudowa.pl - wpisów: 101
ezelazny.mojabudowa.pl - wpisów: 101
elik2014.mojabudowa.pl - wpisów: 101
monikaiszymon.mojabudowa.pl - wpisów: 100
podkampinosem.mojabudowa.pl - wpisów: 99
endialdi.mojabudowa.pl - wpisów: 99
serce.mojabudowa.pl - wpisów: 98
seba1.mojabudowa.pl - wpisów: 97
homekoncept32.mojabudowa.pl - wpisów: 96
gwatemala.mojabudowa.pl - wpisów: 96
tictac.mojabudowa.pl - wpisów: 95
nowak110.mojabudowa.pl - wpisów: 95
wiolettapiotr.mojabudowa.pl - wpisów: 94
widoq.mojabudowa.pl - wpisów: 94
nyveien.mojabudowa.pl - wpisów: 94
aleksander2.mojabudowa.pl - wpisów: 94
karolineczka2.mojabudowa.pl - wpisów: 93
budy--grzybek.mojabudowa.pl - wpisów: 93
kingailaki.mojabudowa.pl - wpisów: 91
naszemiejsce.mojabudowa.pl - wpisów: 90
mwas2016.mojabudowa.pl - wpisów: 90
magkul.mojabudowa.pl - wpisów: 90
m-110b.mojabudowa.pl - wpisów: 90
kofola35.mojabudowa.pl - wpisów: 90
jelonek-rex.mojabudowa.pl - wpisów: 90
gammaimy.mojabudowa.pl - wpisów: 90
rozwiń