Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel

Baba Buduje

offlinealbatros2 blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | Blog budowlany
Projekt: ALBATROS 2
206244 odwiedzin | wpisów: 277, komentarzy: 2121, obserwuje: 459

Wycena wod-kan-co-gaz Numero Uno

autor: albatros2 blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Z wolna zbliżam się do wyłonienia wykonawcy (najdroższej na każdej budowie) instalacji wod-kan-co i gaz.


Przedmiotem realizacji będzie: 

1.) instalacja wodna - wykonanie 3 łazienek, pralni, kuchni, garażu.

2.) instalacja sanitarna - w pomieszczeniach j.w.

3.) instalacja gazowa, jako źródło ogrzewania gaz sieciowy.

4.) instalacja grzewcza - piec gazowy kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania (ze wskazaniem na Buderusa Logamax). 2 obiegi ogrzewania: w pomieszczeniach: komunikacja, kuchnia, salon, łazienka dolna i 2 łazienki górne ogrzewanie podłogowe. W pomieszczeniach: garaż, pokój na dole, 3 sypialnie na górze, pralnia grzejniki. W górnych łazienkach obok podłogówki dodatkowo grzejniki drabinki.


Mój wstępny budżet przeznaczony na ten cel, a przyjęty 3 miesiące temu na etapie znacznej niewiedzy rynkowej, wynosi: 37.000 pln.


W celu zgłębienia wiedzy o kosztach powyższej realizacji pierwsze kroki skierowałam ku poleconemu przez Pana Wykonawcę fachowca. 

Od mojej u niego wizyty mijają 3 tygodnie, a do dziś nie otrzymałam kompleksowego zakresu wykonanych robót i użytych materiałów. Ba, potencjalny kandydat nie przeprowadził jak dotąd żadnej korespondencji pozostawiającej jakikolwiek namacalny ślad.

Podczas krótkiej rozmowy telefonicznej, padła jedynie cena: 42.000 pln i zdanie, że obejmuje wszystko i robi najlepiej, a wszyscy inni lokalni instalatorzy to "rzeźnicy".

Podejrzewając, iż w kwocie 42.000 pln uwzględniona została prowizja dla polecającego PW i nie przestraszona perspektywą spotkania z rzeźnikiem, udałam się dziarsko z prośbą o wycenę do 2 innych firm.

Oczekuję lepszych wiadomości:)

blog budowlany - mojabudowa.pl


Komentarze (10)
autor:wizja  dodano: 2016-01-30 | 19:18:37
u mnie instalacja podposadzkowa, instalacja zew. (sanitarna, wodna, deszczówka), instalacje wew. (woda ciepła i zimna, kanalizacja, podłogówka), kotłownia (piec gazowy x 2, bufor ciepła, stacja uzdatniania i cały osprzęt) wyszła prawie 55 tys. (w cenie nie ma instalacji gazowej zew. i butki gaz.)
Odpowiedź do wizja
autor:albatros2  dodano: 2016-01-31 | 07:05:16
Instalacji deszczówkowej zapomniałam ująć w zapytaniach składanych wykonawcom, a też oczywiście mnie interesuje. Co do pozostałych składowych, mam nadzieję nie przekroczyć kwoty 40.000 pln.
Odpowiedź do albatros2
autor:wizja  dodano: 2016-02-01 | 08:59:35
koszt deszczówki w moim przypadku był taki sam jak kanalizacji, może być jeszcze wyższy za opaskę w koło domu, dużą rolę na cenę mają studnie, jeśli mnie pamięć nie myli to za każą studnię 800zł sobie liczą, w przypadku podłogówki poza materiałem dopytaj o ilość mb rury na m2 (u mnie było trochę ponad 7mb/m2)
Odpowiedź do wizja
autor:albatros2  dodano: 2016-02-01 | 09:18:32
Akurat u mnie studni ni ma. Mamy kanalizację.
Odpowiedź do albatros2
autor:wizja  dodano: 2016-02-01 | 09:40:46
chodziło mi o studnie kanalizacyjne, jeną masz na wyjściu z budynku, ostatnią przed wpięciem w kanalizację miejską i ew. jeszcze jakieś na łamaniach, każde złamanie linii prostej kanalizacji powinno być wykonane na studni (tak to mniej więcej wygląda http://www.profil.pila.pl/studzienkikanalizacyjne2/1.jpg )
Odpowiedź do wizja
autor:albatros2  dodano: 2016-02-01 | 14:28:17
Precyzyjny przekaz technicznej wiedzy. Mimo, że jestem babą, chyba przyswoiłam:) Dzięki.
autor:fikusopole  dodano: 2016-01-30 | 21:58:44
A ja polecam ci Pana Rafala Jungera z Dobrzenia Wielkiego. Facet bardzo porzadny, ceny ma normalne, po wykonanej pracy przynosi liste uzytych materialow, gdzie kazda zaworek jest ujety... Robil u mnie wode, kanalizacje, ogrzewanie podlogwe, pompe ciepla, rekuperacje, oraz odkurzacz centralny. Moze byli tansi, ale jak sie okazalo potem, chcieli zastosowac o wiele tansze i gorsze materialy...
Odpowiedź do fikusopole
autor:albatros2  dodano: 2016-02-01 | 16:55:01
Umówiona.
Odpowiedź do fikusopole
autor:albatros2  dodano: 2016-02-03 | 15:31:55
Odwiedziłam dziś poleconego Pana Jungera.
Wycenę otrzymam do tygodnia czasu, ale póki co istotnie wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Namacalna wizualizacja przykładowych realizacji, bardzo dobre materiały,
fachowe porady, ściana dyplomów z ukończonych szkoleń. Czekam na wycenę. Raz jeszcze dziękuję. Pozdrawiam.
autor:albatros2  dodano: 2016-01-31 | 07:06:08
Dziękuję za kolejną podpowiedź, Dobry Człowieku Piotrze. Skorzystam:)

U (fffff) jak umowa:)

autor: albatros2 blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Po:

- pięciu intensywnych spotkaniach z Panem Wykonawcą (PW)

- długich rozmowach na temat doboru materiałów

- próbach obustronnego przeforsowania różnych wariantów: finansowych, terminowych, surowcowych

- czterech zaproponowanych przez PW cenach realizacji

- przedstawionych trzech wzorach dokumentu


dnia 28 stycznia 2016 r. należy otwierać szampana,

bowiem umowa w zakresie wykonania SSO została podpisana:)


Zgodnie z przyjętym harmonogramem PW  2 marca  roztacza swoje działa armatnie (czyli koparki, spycharki oraz inny sprzęt do prac ziemnych) i przejmuje plac budowy:)

blog budowlany - mojabudowa.pl


Komentarze (28)
autor:beciacz  dodano: 2016-01-28 | 18:56:33
To pochwalcie się terminem odfania SSO
Odpowiedź do beciacz
autor:albatros2  dodano: 2016-01-28 | 19:40:33
Pochwalimy, a i owszem:)
Zgodnie z umową jest to 10 tygodni.
Pan Wykonawca pierwotnie chciał 12,
ja - 8. Kompromisowo stanęło na 10 tygodniach.
autor:czort  dodano: 2016-01-28 | 19:04:15
Gratulacje!

A czy ten wzór umowy jest tajny...? (oczywiscie z pominięciem stawek).
Interesowałby mnie sam wzór...
Odpowiedź do czort
autor:albatros2  dodano: 2016-01-28 | 19:33:54
Nie jest:) Został stworzony na podstawie wzoru zaproponowanego przez PW poddanego przeze mnie "lekkiej" obróbce. A że zawodowo zdarza mi się przygotowywać umowy handlowe, nie dałam sobie w kaszę dmuchać;)
Odpowiedź do czort
autor:albatros2  dodano: 2016-01-28 | 19:34:06
Nie jest:) Został stworzony na podstawie wzoru zaproponowanego przez PW poddanego przeze mnie "lekkiej" obróbce. A że zawodowo zdarza mi się przygotowywać umowy handlowe, nie dałam sobie w kaszę dmuchać;)
Odpowiedź do albatros2
autor:czort  dodano: 2016-01-29 | 15:01:20
Podałam @ w wiadomości prywatnej :)
Odpowiedź do czort
autor:albatros2  dodano: 2016-01-30 | 18:46:55
Wzór umowy poszedł. Pozdrawiam.
Tytuł: Umowa sso
autor:kadzjan  dodano: 2016-01-28 | 19:28:14
Witam my jesteśmy przed podpisaniem umowy jeszcze nie widziałam czy można by zetknąć na treść bez danych oczywiście pozdrawiam
Odpowiedź do kadzjan
autor:albatros2  dodano: 2016-01-28 | 19:38:13
Jak wyżej:) Nie ma problemu, mogę wysłać wzór na @.
autor:albatros2  dodano: 2016-01-28 | 19:35:26
Podeślij, proszę, @ - wyślę wzór.
Tytuł: wzór
autor:hana78  dodano: 2016-01-28 | 20:12:41
Jeżeli mogę to tez poproszę, zamierzam budować albatrosa ver.1, robię teraz research firm. Mój adres klatan@poczta.onet.pl. Dziękuję z góry.
Odpowiedź do hana78
autor:albatros2  dodano: 2016-01-30 | 18:47:37
Wzór poszedł do Was. Pozdrawiam.
autor:aga.opalek  dodano: 2016-01-28 | 21:16:53
No to jedno z głowy. Gratuluję!
Odpowiedź do aga.opalek
autor:albatros2  dodano: 2016-01-29 | 16:01:53
Aby nie zapeszyć - nie dziękuję:)
Tytuł: umowa SSO
autor:kadzjan  dodano: 2016-01-29 | 11:29:37
Witam nasz adres kadzjan@poczta.fm Z góry dzięki pozdrawiam i trzymam kciuki za te 10 tygodni
Odpowiedź do kadzjan
autor:albatros2  dodano: 2016-01-30 | 18:45:48
Wzór umowy macie już na @. Pozdrawiam.
autor:albatrosik  dodano: 2016-01-29 | 14:42:58
Super! Gratulacje :)
Odpowiedź do albatrosik
autor:albatros2  dodano: 2016-01-29 | 18:16:49
Nie dziękuję:) Mam nadzieję, że Wy też ruszacie niebawem.
autor:bulatowie  dodano: 2016-01-29 | 20:20:14
Gratulacje! Czekamy na realizację :)
Tytuł: umowa wzór
autor:ewe_w  dodano: 2016-01-30 | 22:00:52
czy mogłabym prosić wzór umowy na maila, niedługo zaczynamy negocjacje z wykonawcami... bardzo się przyda:) ewe_w@tlen.pl
Odpowiedź do ewe_w
autor:albatros2  dodano: 2016-01-31 | 07:08:31
Nie ma problemu. Już wysyłam. Życzę powodzenia w wyborze solidnego wykonawcy:)
Tytuł: umowa
autor:buduje.dom  dodano: 2016-02-02 | 15:24:03
Witam- mogłabym również prosić wzór umowy na maila? buduje.dom@o2.pl dziękuję
Odpowiedź do buduje.dom
autor:albatros2  dodano: 2016-02-03 | 15:12:54
Jak najbardziej. Wysyłam.
autor:fatty_boy  dodano: 2016-02-19 | 16:47:06
Czy można rownież prosić o wzór umowy na fatty_boy@wp.pl ??
Przy okazji czy ktoś z okolic Gdańska jest w trakcie lub ma zamiar budować dom wg projektu albatros 2??
Pozdrawiam
Tytuł: umowa
autor:kalimera  dodano: 2016-04-13 | 22:01:58
Witam- mogłabym także prosić wzór umowy na maila? kalimera@go2.pl
Tytuł: wzor
Odpowiedź do kalimera
autor:wasco2  dodano: 2016-10-15 | 14:44:21
Poprosze o wzor umowy na wasco2@tlen.pl dziekuje
autor:katarzyna1  dodano: 2016-10-15 | 16:17:26
Wow... ale wzór umowy ma wzięcie :) ja nie chcę bo mam to za sobą :) powodzenia :)
Tytuł: Witam serdecznie
autor:pebek  dodano: 7 miesięcy temu
Bardzo proszę o przesłanie mi wzoru umowy na wykonanie SSO a adres pebek@o2.pl . Dziękuje
Tagi (1)

ALBATROS "zapożyczony"

autor: albatros2 blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Niestety nie jestem ekspertem w zakresie prawa autorskiego, jednakże odnoszę przemożne wrażenie, iż ktoś mi podebrał koncept domku:(

Za ciężko zarobione pieniążki zakupiłam legalnie gotowy projekt w pracowni architektonicznej.

W pakiecie z nabytą wcześniej od dewelopera działką otrzymałam usługę adaptacji projektu do działki. Po odbiorze projektu od wskazanego adaptującego architekta (najznamienitsze nazwisko w tej branży w naszym mieście) na tytułowej stronnicy pojawił się zapis "Odbierając projekt wyrażam zgodę na jednokrotne wykorzystanie go na zasadzie umowy licencyjnej"... O ile mnie pamięć nie myli (a wręcz funkcjonuje rewelacyjnie), żadnej umowy z nikim w tym przedmiocie nie podpisywałam.

Nie później jak 2 tygodnie po odbiorze mojego projektu widzę na stronie dewelopera nowości : proponuje wybudowanie 3 domów wg projektu Albatros 2... Nie zakładając nawet, iż jest to zbieg okoliczności, zapytałam w pracowni MG Projekt będącej autorem Albatrosa 2, czy sprzedawali w ostatnim czasie 3 projekty tego domu w mojej okolicy. Nie dziwiła odpowiedź, że ostatnio czyli w październiku 2015 sprzedali projekt tylko mnie i na tym koniec... 

Tak to jest, jak się korzysta z na pierwszy rzut oka zachęcających bonusów...

W finale - nazwijmy to kulturalnie "zbiegu okoliczności" kolejne Albatrosy 2 staną w odległościach: 9 m, 35 m i 150 m od mojego, a nazwa ulicy z pierwotnie nadanej Alei Migdałowej powinna zmienić brzmienie na Aleję Albatrosów...:(

A tak chciałam mieć oryginalny domeczek....


Rycz, Mała, rycz.....


Komentarze (22)
autor:bulatowie  dodano: 2016-01-26 | 20:27:31
Skoro na to nie masz wpływu, to znajdź pozytywy! Ty będziesz miała najpiękniejszego, którego wszyscy będą Ci zazdrościć, o! ;)
Odpowiedź do bulatowie
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 14:13:34
Mam taką nadzieję:) Jest tajemnicą Poliszynela, że deweloperzy budują tak, aby dla siebie mieć maksimum zysku, czyli najniższym kosztem, a ja chcę mieć porządnie zbudowany domek:) Pozdrawiam
autor:niko-archetyp  dodano: 2016-01-26 | 20:44:35
Te same projekty można kupić w wielu źródłach. Mi osobiście bardzo się podobają osiedla takich samych domków. Wprowadzają ład i harmonię.
A twój domek będzie wyjątkowy.
Odpowiedź do niko-archetyp
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 14:14:27
Zawsze trzeba szukać pozytywów w negatywie:)
Odpowiedź do niko-archetyp
autor:malgorzata87  dodano: 2016-01-28 | 13:30:54
D O K Ł A D N I E- przecież nie tylko MG projekt ma w ofercie projekt domu Albatros 2 :)

czy z 10 albatrosami czy z 1 na Al. Migdałowej i tak będzie pięknie - wiem coś o tym ;)



autor:elik2014  dodano: 2016-01-26 | 22:41:19
Domek jest piękny, nowoczesny. Nie żałuj, niech się budują w Polsce takie domy. Starczy już dworków ,promujmy nowoczesną architekturę. Ja buduję domek w takim samym stylu i zachęcam wszystkich zainteresowanych, żeby takie budowali. Nie ma tygodnia żeby nie pojawił się jakiś gość oglądający. Jedni otwarcie podjeżdżają i pytają o projekt, inni tylko przystają.
Odpowiedź do elik2014
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 14:29:28
Już w sumie złość mi przeszła:) Niechaj się budują:)
Odpowiedź do albatros2
autor:elik2014  dodano: 2016-01-27 | 19:24:44
Inna sprawa by była gdybyś miała projekt indywidualny i bezprawnie by go wykorzystano. Ciesz się, że innym podoba się Twój domek i chcą mieszkać w podobnym :-) Powodzenia !
autor:marcelina  dodano: 2016-01-26 | 23:14:22
Wątpię, czy kupując projekt nabyłaś też prawa autorskie w zakresie jego rozpowszechniania ?? Zakładam, że nie - taki jest standard, nie po to firma sprzedaje projekty gotowe, by kupujący mógł je legalnie dalej sprzedawać ! Zajrzyj do swojego projektu, pewnie jest tam zapis, że budujesz jeden dom wg tego projektu. A w takim razie nie możesz komuś udzielić licencji.
Inna sprawa, każdy może kupić ten projekt ;)
Odpowiedź do marcelina
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 14:18:01
Chodziło mi raczej o to, że adaptujący architekt (przynajmniej w moim uznaniu - może się mylę) nie jest właścicielem projektu, który tylko i wyłącznie adaptuje do działki i nie ma prawa udostępniać go zaprzyjaźnionemu deweloperowi. A że deweloper nie kupił projektu legalnie, mam potwierdzenie z pierwszej ręki czyli od biura architektonicznego, które stworzyło projekt od podstaw.
Odpowiedź do albatros2
autor:marcelina  dodano: 2016-01-27 | 22:05:15
Właśnie,, prawa auyorskie to on może mieć co najwyżej do własnej "adaptacji" a nie projektu domu. Swoją drogą - mam projekt z archonu, wyraźnie na nim stwierdzono, że tylko egzemplarze z hologramami, których było chyba 4 (znaczy egzemplarzy) są oryginałami. Jak deweloper chce wynudować dom wg projektu, chociaż go nie posiada fizycznie? Skseruje?
autor:beciacz  dodano: 2016-01-27 | 08:28:31
Dokładnie. Jest mnóstwo rożnych firm sprzedających gotowe projekty do adaptacji. Mógłbyś się denerwować jakbyś sobie sam zamówił projekt indywidualny dla Ciebie u architekta a później zobaczył, że ktoś buduje taki własnie. A tak to każdy może mieć albatrosa jak tylko mu się podoba
Odpowiedź do beciacz
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 14:21:12
Jak w odpowiedzi wyżej.

Nie miałabym najmniejszych pretensji, gdyby deweloper kupił projekt, nawet taki sam jak mój. Ale tego nie zrobił. Adaptujący architekt (zaprzyjaźniony z firmą deweloperską) udostępnił deweloperowi projekt do realizacji. Nie sądzę, aby nasze prawo autorskie czyniło architekta adaptującego uprawnionym do wykorzystywania dóbr twórczych autora projektu.
autor:dom-na-maxa  dodano: 2016-01-27 | 08:39:30
No dokładnie, każdy może go kupić. A poczytaj tutaj http://www.marina-paolo.mojabudowa.pl/?id=166236
Odpowiedź do dom-na-maxa
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 14:23:19
Owszem, kupić jak najbardziej. Wszak to nie indywidualny projekt. Problem w tym, iż deweloper nie zakupił projektu (taką otrzymałam informację od MG Projekt), a udostępnił mu go lokalny architekt adaptujący projekt do działki.
Odpowiedź do albatros2
autor:dom-na-maxa  dodano: 2016-01-27 | 21:16:20
Nie wiem czy dobrze rozumiałam, więc zapytam tak: To jak nie kupił projektu, to co dołączy do PNB?
Odpowiedź do dom-na-maxa
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 21:46:44
Zapewne zaadaptowaną przez znajomego architekta wersję nienabytego legalnie projektu...
Do PNB wystarczy jedynie adaptacja oryginału podbita przez lokalnych projektantów z poszczególnych branż...
Odpowiedź do albatros2
autor:beciacz  dodano: 2016-01-28 | 13:59:45
Tylko projekt z hologramem może być złożony w urzędzie. Nie przeszłaby żadna kopia projektu. Adaptacja to nic innego jak podbicie oryginalnego projektu i dostosowanie do warunków - czyli np. rysunki zamienne ale dołączone do oryginału.
Odpowiedź do beciacz
autor:albatros2  dodano: 2016-01-28 | 15:35:44
Pooglądałam wnikliwie swoje 2 egzemplarze projektów i nie mam na nich żadnych hologramów. Mało tego, oryginalny projekt jaki otrzymałam bezpośrednio po zakupie od autora został przez adaptatora rozszyty, opatrzony jego metryką i ponownie zszyty. Być może był to idealny moment na wykonanie kopii...?
Odpowiedź do albatros2
autor:dom-na-maxa  dodano: 2016-01-28 | 21:02:57
Niekiedy są jeszcze takie kolorowe nadruki, np zielone lub czerwone "nitki", które biegną przez całą stronę i są opatrzone napisem oryginał czy tak jakoś.
autor:beciacz  dodano: 2016-01-28 | 16:27:05
U mnie na każdym kolorowym pasku poprzecznym na projekcie jest napis- projekt bez widocznych pomarańczowych poziomych pasków oraz bez hologram z logo ,tu nazwa biura, na okładce projektu jest nielegalną kopią i nie może być zatwierdzony przez władze budowlane oraz stanowić legalnej podstawy do otrzymania pozwolenia na budowę i innych decyzji. Oryginalny projekt w 4 egz. Można zastosować do budowy tylko jednego domu. Kopiowanie i wykorzystywanie projektu lub jego fragmentów narusza prawa autorskie i grozi sankcjami karnymi. Jak widzisz nie dostaliby pozwolenia w urzędzie. Po prostu spodobał się deweloperów i tyle. Kupił sobie i już. A hologram jest u nas taki ok 1,5 kwadracik.
Odpowiedź do beciacz
autor:albatros2  dodano: 2016-01-29 | 15:58:01
Na moim oryginale projektu nie ma hologramu. Za to po odbiorze od architekta adaptującego pojawił się na okładce (dodam - nowej) zapis: "Odbierając projekt wyrażam zgodę na jednokrotne wykorzystanie projektu do dalszej realizacji na zasadzie umowy licencyjnej"... Oczywiście na każdej stronie widnieje pieczątka "Oryginał. Zakaz powielania". Ale nie sądzę, aby to była jakaś bariera nie do pokonania... Osobiście dla własnych potrzeb archiwizacyjnych zrobiłam ksero części projektu i w punkcie ksero nikt nie robił problemów, a prawa autorskie już zostały naruszone;) Tak więc teoretycznie istnieje możliwość łatwego skopiowania projektu, ponownego zbindowania i opatrzenia metryką znajomego architekta. Niestety taki jest ten świat. Nie zawsze idealny. Nie zawsze taki, jak być powinien. Za długo żyję na nim, aby tego nie wiedzieć:)

Umowy wciąż brak

autor: albatros2 blog budowlany - wyślij wiadomość Dodaj wpis do ulubionych »

Zadzwonił mi dziś wykonawca (coraz bardziej zastanawiam się nad tym, czy aby to wykonawca realny a nie potencjalny) z radosną wieścią: "Umowę już ma pani na mailu".

Otwieram załącznik i ciśnienie mi podskoczyło do maksimum skali na ciśnieniomierzu...  W umowie wciąż permanentny brak szczegółów: jakie bloczki fundamentowe, jaka dachówka, jakie rynny, jakie okna dachowe...

Mało tego - bez konsultacji z kimkolwiek wydłużył sobie chłop termin realizacji z ustalonych 2 miesięcy do 3,

a cena zamiast brutto ni z tego ni z owego przeistoczyła się w netto...


Wszak równiutki tydzień temu mówiłam mu wielkimi literami, jakie zmiany ma nanieść, jak sprecyzować umowę...


Albo PW jest tak tępy, albo tak cwany.

Do omawianego terminu wejścia na budowę 1 marca pozostało 5 tygodni, chłop nie potrafi napisać normalnej umowy. Tłuc go nie będę, w odpowiedzi wyślę mu swój wzór umowy. Będzie robił problemy, jestem w stanie zamienić go na lepszy model - mam na liście awaryjnej inną firmę, która za takie same pieniądze wykona prace.

Jeżeli PW będzie tak samo budował, jak pisał umowę, raczej nie wróżę mu dobrych wyników... A to w końcu mój dom ma być. blog budowlany - mojabudowa.pl



Komentarze (11)
autor:bulatowie  dodano: 2016-01-23 | 21:04:35
Tak trzymaj i nie ustępuj - kobiety rządzą! :D
Odpowiedź do bulatowie
autor:albatros2  dodano: 2016-01-24 | 09:14:20
Ustępować nie mam zamiaru:) Jeżeli budowlańcy w tym kraju nie są nauczeni profesjonalizmu, to ich trzeba będzie tego nauczyć.
autor:tosia  dodano: 2016-01-24 | 09:05:27
Budowlańcy są nie nauczeni takich dokładnych wpisów w umowach, żeby nie powiedzieć że już umowa to rzadkość ;) Ale tak z innej beczki, czy ty chcesz wybudować od fundamentów po dach w 2 miesiace??
Odpowiedź do tosia
autor:albatros2  dodano: 2016-01-24 | 09:11:33
Dokładnie tak:) Mam swoje oczekiwania finansowe (wiadomo, każdy chce dobrze wydać ciężko zarobione pieniążki) i terminowe (na ostatnie wykończeniówki będę musiała sprzedać swoje mieszkanie, mam kupca, który w ucieczce przed podatkiem musi wydać na ten cel środki do końca roku, więc siłą rzeczy my do końca roku musimy zamieszkać w nowym domu):) To realny termin, kolega od wbicia pierwszej łopaty wprowadził się w 8 miesięcy.
autor:albatros2  dodano: 2016-01-24 | 09:15:54
A co do rządów kobiet - nic dodać nic ująć:) Na szczęście facet jest niezwykle prostym w obsłudze narzędziem, co ma tylko jedną dźwignię;)
autor:agadaro  dodano: 2016-01-24 | 22:00:35
uważaj diabeł tkwi w szczegółach cena i co w tej cenie!!!
Odpowiedź do agadaro
autor:albatros2  dodano: 2016-01-25 | 10:42:34
Dokładnie tak samo myślę:) I staram się nie wejść sobie na głowę wykonawcom.
autor:albatros2  dodano: 2016-01-25 | 14:27:59
Nie DAĆ wejść sobie na głowę:) - miało być:)
autor:anzbywan  dodano: 2016-01-26 | 21:30:23
przy budowaniu domu potrzeba też trochę pokory , a nie pokazywania kto tu rządzi. Owszem finanse i umowy trzeba pilnować, ale nie zawsze jest tak że jak masz umowę to będziesz to miała zrobiona lepiej i bardziej fachowo. Wybudowałem 2 domy, i wiem ze z fachowcami trzeba trochę ostrożnie, bo nie każdy lubi jak się mu za bardzo miesza i przestawia a miałem naprawdę dobrych ludzi,ale traktowałem ich nie na zasadzie jak mam kasę i rządzę, a ty jesteś robol więc słuchaj, tylko na zasadzie współpracy. Kiedy się dało uzyskać umowę to się uzyskało ale większość prac wykonywali bez umowy, co nie oznaczało że nie miscili się w terminach, i o fakturę nie było problemu. Każdy dobry fachowiec ma tak ustawione terminy że to jemu zależy na tym aby nie zawalać ich, bo następni czekają w kolejce. To chyba kobiety tak mają że jak już coś ma to tylko ona i nikt inny nie ma prawa tego mieć, ale nie sądziłem że to dotyczy też budynków :)...jestem przerażony....
Odpowiedź do anzbywan
autor:albatros2  dodano: 2016-01-27 | 20:54:01
Fakt, powiało w mojej jednej wypowiedzi nieco wiatrem feminizmu. Zapewne to wynik moich osobistych doświadczeń. (Nie miałam w intencji nikogo przerażać:)).
Co do budowy, konsekwentnie podtrzymuję swoją dewizę: wiele daje bycie dobrym managerem inwestycji, rozsądne zarządzanie ludźmi, czasem, przyjętym budżetem. Na swobodę i dowolność raczej nie widzę miejsca w procesie budowlanym.
Odpowiedź do albatros2
autor:historiajednegodachu  dodano: 2016-03-18 | 17:56:23
Świetne podejście. i nie zgodzę się z anzbywan. Moim zdaniem umowę trzeba spisać zawsze - nigdy nie wiesz na kogo trafisz albo co może się wydarzyć pomimo sprawdzania i poleceń. Umowa musi być szczegółowa i zawierać klazulę że wszelkie dodatkowe prace muszą być zlecone na piśmie. Wykonawcy bardzo lubią doliczać sobie dodatkowe wbicie gwoździa. Oczywiście nie ma co bić po oczach nastawieniem - ja mam kasę i ja tu rządzę - ale trzeba być konsekwentnym i stanowczym. I absolutnie nie akceptować drobnych bądź nie drobnych - samowolnych zmian wykonawcy wynikłych z jego błędu, ignorancji względem projektu czy jeszcze z czegoś innego. Warto mieć dobrego kierownika budowy lub inspektora który będzie z naszego ramienia nadzorował pracę wykonawcy. I dokładnie tak jak piszesz - w umowie mają być spisane materiały producenci - maksimum szczegółów. pozdrawiam i powodzenia i dobrych fachowców.
Tagi (1)
Pow. użytkowa: 133.2 m²
Pow. użytkowa: 130.9 m²
Pow. użytkowa: 78.5 m²
Pow. użytkowa: 96.7 m²